سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

یکی از دوستان میگفت تو همچنان در زمینه محیط زیستی و داری بحث میکنی به نتیجه ای هم رسیدی؟ دیدم راست میگه اون نتایجی که دنبالش هستم بوجد نمیاد. ولی آیا نباید کاری کرد. آیا ما هم باید خاموش بشویم مثل بقیه منتظر بمونیم ببینیم چه میشود؟ تو این حال و هوا بودم که ایمیلی در خصوص انواع چایی اومد برم. ناخودآگاه گفتم بذار یه مقدار هم در مورد سلامت مردم و ارتباطشون با گیاه ها مطلب بزنیم ممکن فرجی شد. بخونید، درست کنید، بخورید و به فکر محیط زیست باشید.

آشنایـی با انـواع چـای های گیـاهی و خـواص آنها

دلایل زیادی وجود دارد که ما از یک فنجان چای داغ لذت ببریم. ما عطر گونه های مختلف چای را دوست داریم، در دست گرفتن یک لیوان چای داغ در یک صبح سرد زمستانی و گرم شدن دست ها دلنشین است و مزه مزه کردن چای در مقابل شومینه یک راه عالی برای رسیدن به آرامش است و مهمتر اینکه پس از گذراندن یک روز پر دغدغه بهترین معجون برای رفع خستگی و تجدید قوای جسمی است.

در بین چای ها خصوصا برای ما ایرانی ها بطورکلی می توان گفت نوشیدن چای معمولی طرفداران زیادی دارد. اما به جز چای معمولی چای های گیاهی دیگری هم هستند که جنبه دارویی دارند و خواص آنها درمان بیماری های متعددی را موجب می شوند. در ادامه گونه هایی از چای های گیاهی به همراه خواص آنها را برای شما دوستان پرشین استار بازگو می کنیم. امید که همواره شاد و سلامت باشید.

 

چای گل گاوزبان و سنبل طیب (طبیعت گرم و تر)


خواص: آرام بخش اعصاب، خواب آور، ضد سردردهای عصبی، ضد سودا و صفرا، ضد قولنج و اسپاسم، ضد تشنج و صرع، تقویت کننده قوای جنسی
طرز تهیّه: 4 قاشق چایخوری گل گاوزبان یا 1 قاشق سنبل طیب بعلاوه 1 عدد لیموعمانی


چای بادرنجبویه (طبیعت بسیارگرم)
خواص: در بعضی مزاج ها بالا برنده فشارخون، مقوی قلب و اعصاب خون ساز، تقویت کننده سلول هـای مغزی، خـواب آور، آرام بخش، نشاط آور، ضد بوی بددهان (گیاه مورد علاقه حضرت علی (ع))
طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری + 2 لیوان آب جوش + نبات
تذکر: افرادی که دچار فشار خون هستند با احتیاط مصرف کنند.


چای دارچین (طبیعت گرم و خشک)
خواص: محّرک اعصاب، ضد وسواس و جنون، مؤثر در درمان ناراحتی های گوارشی، دیابت، دردهای استخوانی و سردی بدن، مفرّح و تقویت امور جنسی، تقویت کبد و معده
طرزتهیّه: چند قلم دارچین + 2 لیوان آب چوش + نبات


چای زنجبیل (طبیعت گرم و خشک)
خواص: بالا برنده فشارخون، ضدضعف اعصاب، تقویت حافظه، ضد درد مفاصل، تقویت کننده قوای جنسی، مقوی معده، خون ساز، ضد سم غذایی
طرزتهیّه: یک قاشق چایخوری کوبیده زنجبیل + 2 لیوان آب جوش + نبات

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/2/10 ] [ 6:10 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 581347