سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

یادش به خیر که چقدر این شعر را به انواع و اقسام مختلف میخواندیم و میخندیدیم. متاسفانه دیگر هرچه سعی میکنیم که بخندیم لبهایمان یاری نمیدهند

می پرسید مگر چه شده است؟

جوابی ندارم که بدهم خودتون اگر چشمهاتونو بشورین میتونید مشکلات عمده ای را ببینید.

امروز داشتم تو خبرهای ایرن می چرخیدم عنوان مطلبی توجهم را جلب کرد که به نقل از جناب محمد پور  گفته بود بندر کاسپین با ملاحظات زیست محیطی ساخته می شود.

 برام تازگی نداشت این سخنان چون بیشتر از این هم انتظار نداشتم اصلا به نظر میرسه اگر فعالان محیط زیست روی یک مساله زیاد مانور کنند مسئولین جری تر میشوند تا حتما اون طرح را اجرایی کنند؟ خدا میدونه

خلاصه داشتم متن خبر را میخوندم که با دیدن این جمله چشمام دو تا شد: 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه همچنین درباره آتش سوزی های اخیر جنگل مریوان گفت: علت اصلی این آتش سوزی ها به دلیل خشکسالی و کمی بارش است

یه لحظه با خودم گفتم نکنه این خبر قدیمیه مال اون زمانی که 400 هزار هکتار سوختگی جنگلهای کشور را کلا انداختن تقصیر خدا که چون خدا بارون نفرستاده و زمین ها خشک شده پس آتش سوزی اتفاق افتاد.

ولی وقتی تاریخ مخابره خبر را که صبح روز 27 بهمن بود دیدم گفتم اینجا چه خبره.

ای بابا مگه همون خدای که مقصر بود، برف و بارون نفرستاد تا بنده های چون ما رو خجالت زده بکنه و خودش مگه آتش سوزی ها را خاموش نکرد هنوز یک ماه از این عنایت خداوندی نگذشته و زمین های منطقه مریوان هنوز برف دارند و یا خیس آب اند که خبر آتش سوزی های جنگلها را مجددا مخابره میکنند. تا اینجای مطلب طبیعه چون وقتی موارد آتش سوزی از 820 مورد هم گذشت پس مقصر باید یک فرد خیلی بزرگ باشه که در اغلب موارد می اندازد تقصیر خداوند متعال.

 ولی سخن ریاست محترم سازمان محیط زیست که لقب معاون ریس جمهور و نیز نفر اول محیط زیست کشور را یدک میکشند را در مورد علت آتش سوزی های جنگل های مریوان می خونم دیگه خونم به جوش میاد و مجبور میشم که نظرمو اینگونه بیان کنم، البته این را هم بگم که ما فقط دلسوز محیط زیست کشورمون هستیم و تابع قانونی که مجلس تصویب میکنه و امام هم تایید فرمود و یاد حرف رهبر هم هستم که مردم و جوانان باید از مسئولین بخواهند و آنها را نقد کنند. پس وظیفمون شد وظیفه شرعی بنابر این نظرمون را باید بگیم و اون اینه که:

** ای بابا باز که حرف خودتونو میزنید آخه مرد مومن زمین های که پوشیده از برف یا باران که هنوز نمناکیش آنقدر هست که اگر هوا گرم بشه نمیتونید از روی گل ها به راحتی رد شوید. میگید خشکسالی باعث شده          شما میگین آتش سوزی طبیعی اتفاق افتاده                بابا دستمریزاد خدایش شما دیگ کی هستین

بد نیست از حضرت علی پیروی کنید و از اون همه پول که دستتونه استفاده کنید  و  به صورت نا آشنا بروید و ببینید اون کارشناستون که گفته این جنگلها وسط زمستان خود به خود میسوزند راست میگه یا نه هم فال و هم تماشا ممکنه از کنار تالاب زریبار هم رد شدید و دید که چطور یک چهارمش از بین رفته و حتی ممکنه بتونید چندتا تلویزیون LCD هم بیاورید.

 

 


[ چهارشنبه 89/11/27 ] [ 10:21 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

واقعا این کار را باید ستایش کرد از تمامی فعالان و دوستداران محیط زیست خواهشمندم که این صفحه ( موتور جستجوی سبز )را به عنوان صفحه اصلی خود انتخاب کنید تا شما هم سهمی در بحث تامین هزینه های محیط زیستی جهان داشته باشید این خبر را حتما بخوانید

   به گزارش سبزپرس، اخیرا سایت اینترنتی  www.ecosia.org که لقب موتور جستجوی سبز را برای خود انتخاب کرده، اعلام کرده است که طبق تفاهم‌نامه همکاری که با صندوق جهانی حیات وحش (WWF) به امضا رسانده، 80 درصد از درآمدهای خود را صرف پروژه‌های حفاظت از جنگل‌های بارانی استوایی می‌کند. 

   این موتور جستجو که قدرت خود را از موتورهای جستجوی مشهور YAHOO و BING گرفته است، در قسمت معرفی خود نوشته است که کاربران با کلیک روی لینک‌های تبلیغاتی پشتیبان‌های مالی، باعث کسب درآمد توسط سایت‌های YAHOO و BING  می‌شوند که این دو سایت، درآمد حاصله را به ECOSIA پرداخت می‌کنند و ECOSIA‌ نیز 80 درصد این درآمد را به حساب‌های WWF واریز می‌کند. WWF از مدت‌ها قبل پروژه‌هایی را برای حفاظت از جنگل‌های بارانی در آمازون در دست اجرا دارد. 

 

ادامه خبر سپز پرس


[ چهارشنبه 89/11/27 ] [ 9:57 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

وقتی SMS از دوست خوبم آقای قادری برای رسید که آتش سوزی دیگری در رمستان در منطقه سروآباد نزدیک مریوان اتفاق افتاده بسیار متعجب شدم تا اینکه باسیت انجمن چیا مراجعه کردم و تیتر جدال برف و آتش را دیدم.

یعنی هنوز آتش سوزی در جنگلهای بلوط غرب کشور ادامه دارد و هنوز افرادی را که این آتش سوزی ها را راه میاندازند شناسایی نشده اند..

برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید به سایت انجمن چیا مراجعه و مطلب جدال برو ف آتش را بخوانید.


[ پنج شنبه 89/11/21 ] [ 12:22 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

از تمامی دوستانی که منتظر سفرنامه ام بودند معذرت میخواهم.راستش تا حالا 3 تا سفرنامه نوشتم ولی هیچکدومش اونی که میخوام نمیشه. 

چون قصد دارم اونچه را که واقعا دیده ام را بنویسم مجبور میشوم شاخ و بروشو زیاد کنم بعد حوصلم سر میره واقعا گیج شده ام البته یکی از دوستانم تا حدی کمکم کرده که به همین زودی میذارمش تو وبلاگ باز هم مرا ببخشید شرمنده ام.

ولی حالا که تا اینجا اومدید بد نیست تو نظر خواهی که در مورد تالاب میانکاله دوستمون آقای حر منصوری در وبلاگ دیده بان میانکاله گذاشته شرکت کنید.

نظرتان در مورد احداث جاده در قلب تالاب میانکاله چیست


[ دوشنبه 89/11/18 ] [ 1:28 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

دوستان محترم سفر 9 روزه من به پایان رسید و با خاطرات خوب و بد برگشتم.

سفری که ابتدا به تهران و بعد به گلستان و مازندران و برگشت به تهران و در ادامه به سمت بندر عباس و قشم داشتم پر از اتفاقات مختلفی بود که در حال نوشتن سفرنامه ای هستم. پیدا کردن همسفران عالی و دیدن پرندگان بی نظیر جنبه های مثبت سفرم بود و دیدن معضلات محیط زیست مانند جاده ها آلودگی های نفتی و کشتی ها و شکارچیان و بی توجهی و عدم کارشناسی درست در مناطق جنبه های منفی بود. کم کم شروع میکنم سفرنامه ام را با عکس برا خواندن شما بگذارم.


[ یکشنبه 89/11/10 ] [ 11:6 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 581343