سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
[ سه شنبه 88/10/29 ] [ 10:21 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
قطع درختان در ‌پارک ملی ایران +عکس
 
قطع تعدادی درختچه و درخت در پارک ملی گلستان که به عنوان نخستین پارک ملی ایران و ذخیرگاه کره مسکون معروف است، زنگ خطر انقراض ذخایر این گنجینه طبیعی و جانوری ارزشمند را به صدا درآورده است.


به گزارش مهر، حفظ پوشش گیاهی و فضای سبز برای دستیابی به هوای پاک ضرورتی اجتناب ناپذیر است درحالیکه با قطع درخت و حذف پوشش گیاهی نمی‌توان به این هدف آرمانی و رویایی دست یافت و درحالیکه برخی دوستداران محیط زیست از روند روزافزون تخریب ذخیرگاه طبیعی گلستان ابراز نگرانی می‌کنند، مسئولان امر در این زمینه سکونت کرده‌اند.
گزارش‌های تصویری نشان از قطع بیش از 300 اصله درخت و درختچه در این ذخیرگاه دارد که تعدادی از این درختها از قدمت بالایی برخوردار بوده‌اند.
برخی منابع مردمی می‌گویند: این درختان در منطقه معروف به پل 10، واقع در پارک ملی گلستان قطع شده و برای از بین رفتن اثراث آن، در منطقه‌ای در مجاورت محل قطع مدفون شده‌اند.
[ سه شنبه 88/10/29 ] [ 10:15 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
واژه نامه اصطلاحات زیست محیطی
جنگل کاری عبارت است از کاشت درختان جنگلی بر روی زمینی که قبلاً کاشته نشده یا فاقد درختان جنگلی است.
 پسماند کشاورزی عبارت است از مواد زائدی که از کشت و زرع یا فعل و انفعالات دامی به جای می ماند از قبیل کود حیوانی و مواد بجا مانده از درو.
آلودگی هوا عبارت است از ترکیب شدن جو با آلاینده هایی نظیر گازهایی که از کارخانه های تولیدی، ساختمانی، نیروگاه ها و وسائط نقلیه انتشار می یابد و برای سلامتی انسان و بهداشت محیط زیست زیان آور است. 
معیارهای کیفیت هوا عبارت است از حدود قانونی که توسط دولت ایالات متحده برای تعیین حداکثر میزان قابل قبول آلودگی ها یا آلاینده ها در جو مشخص شده است.
 شورای قطب شمال عبارت است از شورایی که در سال 1996 در اوتاوا تشکیل شد و آن هیئتی بلند پایه است که برای حفاظت از محیط زیست قطب شمال و برای بهبود رفاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم قسمت شمالی ایجاد شده است. اعضای این شورا را کشور های کانادا، دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ، فدراسیون روسیه، سوئد و ایالات متحده تشکیل می دهند.
جو(آتمسفر) عبارت است از کلیه لایه های گازهایی که کر? زمین را احاطه کرده اند و آن را در مقابل تشعشعات خور شیدی محافظت می کنند و کمک می کنند تا شرایط حفظ حیات به وجود آید. نیتروژن، اکسیژن، دی اکسید کربن و بخار آب از جمله گازهایی هستند که در جو وجود دارد.
برنامه راهبردی بالی برای پشتیبانی فن آوری و ایجاد ظرفیت (The Bali Strategic Plan for Technology Support and Capacity Building)، که در چهارم دسامبر 2004 در بالی اندونزی با این هدف به تصویب رسید که از فن آوری مربوط به محیط زیست حمایت کرده و برای مدیریت مؤثر زیست محیطی در کشورهای در حال توسعه و کشورهایی که اقتصادشان در مرحله انتقالی است ایجاد ظرفیت کند.
فرمان قانونی برلین (The Berlin Mandate) عبارت است از "تصمیم طرف های ذی نفع" که در اوّلین نشست کنفرانس طرف های ذینفع کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره تغییرات اقلیم (COP-1) گرفته شد تا روشی را قبل از سال 2000برای تقویت تعهدات کشورهای صنعتی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از طریق تدوین یک پروتکل و یا هر وسیله قانونی دیگراتخاذ کند.

زیست تجزیه پذیر به توانایی تجزیه یک ماده در طول زمان و در اثر مجاورت با خورشید، باد، آب و موجودات زنده میکروسکوبی اطلاق می شود. بسیاری از محصولاتی که از گیاهان و حیوانات به دست می آید -- مانند کاغذ، پارچه و غذا -- تجزیه های زیستی هستند.


ادامه مطلب...

[ شنبه 88/10/26 ] [ 11:4 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

با شروع امتحانات تب و تاب دانشجویان برای پاس کردن دروس بسیار دیدنی است بخصوص 30 دقیقه قبل و بعد امتحان. زیرا بعضی از دوستان آنچنان جزوه را برگ می‏زنند که شاید خدا فرجی کند و نمونه سوالی را در بین جزوه خود پیدا کنند اما چه سود که فایده ای ندارد. شاید شما نیز خاطراتی در این روزها داشته باشید که خواندنی باشد. پس خاطرات خود را برای ما بفرستید تا در وبلاگ قرار دهیم.


[ دوشنبه 88/10/21 ] [ 3:16 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
فاجعه زیستی در پی انفجار چاه نفت رامشی
ر
فرماندار رامشیر گفت: یک چاه نفت به عمق 700 متری 2 روز پیش در رامشیر منفجر شد که تا کنون آتش و دود ناشی از آن مهار نشده است.

عبدالرضا احسانی‌نیا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: این چاه 700 متری که در کنار رودخانه جراحی قرار دارد، دچار انفجار از درون شده و آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.
وی افزود: هم‌اکنون منطقه اطراف چاه در میان دود و آتش‌ گرفتار شده و نفت خارج شده از چاه نیز در حال حرکت به سمت رودخانه جراحی است.

احسانی‌نیا تصریح کرد: آب شرب شهرهای رامشیر، ماهشهر، شادگان و شهرهای پایین دست از رودخانه جراحی تامین می‌شود و اگر نفت به این رودخانه وارد شود، در تامین آب شرب سالم با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی به ایسنا گفت: همچنین رودخانه جراحی تامین‌کننده آب تالاب شادگان است و در صورت سرازیر شدن نفت به این رودخانه، حیات تالاب بین‌المللی شادگان نیز در خطر خواهد بود.
فرماندار رامشیر تاکید کرد: هم‌اکنون اعضای ستاد بحران کشور و ستاد حوادث غیرمترقبه خوزستان در منطقه حاضر هستند و سعی در مهار نفت و جلوگیری از ورود آن به رودخانه جراحی دارند.
منبع: تبناک  کدخبر: ?????

[ چهارشنبه 88/10/9 ] [ 4:20 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 32
بازدید دیروز: 36
کل بازدیدها: 580925