سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

به گزارش (ایسنا)، به موجب مصوبه‌ی امروز مجلس در ماده یک تعاریف واژه‌ها و اصطلاحات به کار رفته در این قانون از جمله آلودگی، منابع آلوده‌کننده، مواد نفتی، کشتی، نفتکش، تاسیسات نفتی و دفتر ثبت نفت ارائه شد.
بر اساس ماده دو، مناطق دریایی موضوع قانون، « مناطق دریایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان » و « آب‌های تحت حاکمیت دولت جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر» و« رودخانه‌های قابل کشتیرانی » عنوان شده است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم‌چنین با تصویب تبصره ماده دو مقرر کردند که مقررات این قانون در مورد خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر تا زمانی لازم‌الاجراء باشد که نحوه جلوگیری از آلودگی آب‌های مذکور توسط معاهدات چندجانبه بین‌المللی یا توافق‌های دوجانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر دول ساحلی این مناطق تعیین نشده و به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده باشد.
براساس ماده 3 نیز مصوب شد کلیه تاسیسات نفتی و نفتکش‌ها، کشتی‌ها و شناورهایی که در آب‌های موضوع این قانون تردد یا توقف داشته باشند، مکلف به نگهداری «دفتر ثبت نفت» هستند.

ادامه مطلب...

[ جمعه 89/5/29 ] [ 1:29 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 57
بازدید دیروز: 36
کل بازدیدها: 580950