سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

از طرف یکی از فعالان محیط زیست کشور به تمامی دوستداران طبیعت و دلسوزان این عرصه اعلام میکنم 

نگذارید آتش سوزی های مریوان در فضای پر مشکل مملکت از رسانه ها خارج شود اگر اعلام 842 مورد آتش سوزی در جنگلهای مریوان و تهدید جان انسانهای روستا های اطراف جنگل برای کسی مهم نیست پس نام آدمی را از کنار نامهایتان حذف کنید.

ببخشید انقدر صریح نوشتم چون اگر شما هم ببینید که چه آتشی در جنگلهای مریوان اتفاق افتاده و مسئولین کاری نمیکنند بدتر از این مینوشتید.

نکندشعر همراه همیشگی مان :

بنی آدم اعضای یک دیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به در آورد روزگار نماند دگر عضوها را قرار 

را فراموش کرده اید.

در ادامه نظرتون را به این خبر که در 16 آذر روز دانشجو توسط خبرگزاری مهر مخابره شده معطوف میدارم.

که اگر کاری میتوانید حتی اعلام همدردی حرکتی انجام دهید.

 

 

 

مهر گزارش می دهد/

سرما حریف آتش جنگلهای غرب نشد/ روستاییان در محاصره دود و آتش

آمار آتش سوزی جنگلهای مریوان در غرب کشور با گذشت دو و نیم ماه از پاییز در حالی به 834 مورد رسیده که سرمای هوا هم نتوانسته آتش جنگلهای مریوان را خاموش کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آتش بی مهار جنگلهای غرب ایران در حالی وارد ششمین ماه متوالی خود شده که گروههای مردمی و دولتی اطفای حریق، به دلیل ناتوانی در مهار آتش نتوانسته اند نقطه پایانی برای این ترژادی طبیعی بگذارند.

عضو موسسه غیر دولتی سبز چیا در کردستان به خبرنگار مهر گفت: وضعیت اسفناکی بر جنگلهای مریوان و سروآباد حاکم است، مردم محلی و گروههای امدادی به دلیل تداوم آتش سوزی ناامید شده اند و به شیوه باورنکردنی شدت وزش باد بیشتر شده و روستاهای زیادی در محاصره دود و آتش هستند.

ایرج قادری اضافه کرد: سرمای هوا در ارتفاعات و دامنه های جنگلهای بلوط در مریوان و سروآباد هم نتوانسته آتش را خنک کند.

وی با اشاره به اینکه تعداد روستاهایی که در محاصره آتش سوزی جنگلها هستند در حال افزایش است گفت: زندگی مردم اسیر دود و خاکستر شده  و این روند در حال تداوم است و انگار قرار نیست پایانی داشته باشد. ما از مقامات دولت، مجلس و مجامع محیط زیستی دنیا تقاضای کمک داریم ولی فریاد ما به جایی نمی رسد.

 

این عضو سازمانهای غیر دولتی محیط زیستی کردستان اظهار داشت: روستاهایی زیادی در دود و آتش گرفتارند و معیشتشان به دلیل وضعیت غیر عادی آتش سوزی متاثر شده است که می توان در روزهای اخیر به روستاهای " پیله"، "کاگل"، "چالیسور" و خشکلان اشاره کرد.

قادری اضافه کرد: با توجه به روند رو به افزایش آتش سوزی ها از مقامات قضایی و دادستان کل کشور می خواهیم برای پیگیری این موضوع اقدام کنند چرا که منافع ملی در آتش و باد در حال خاکستر شدن است.

پیش از این مدیر کل اداره منابع طبیعی استان کردستان با بیان اینکه جنگلهای غرب مانند بسیاری از مناطق دنیا به دلیل خشکی و دمای بالای هوا با تنشهایی مانند آتش سوزی مواجه شده اند گفت: پنج هزار و 600 هکتار از عرصه های طبیعی این استان در یکسال گذشته طعمه حریق شده اند.

اکرم توفیقی مدیرکل اداره منابع طبیعی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون آخرین وضعیت آتش سوزی و تداوم آتش در بستر جنگلهای مریوان و سروآباد گفت: دمای هوای منطقه در آبانماه امسال هنوز بالای 25 درجه است و امسال کمتر از 12 میلی متر بارندگی داشتیم در حالی که در سالهای گذشته بالای 150 میلی متر بارندگی در منطقه اتفاق افتاده بود و این نشان می دهد که منطقه از نظر اقلیمی با تنشهای دست به گریبان است.

این در حالی است که در ماه آذر با بروز سرمای هوا در این مناطق آمار آتش سوزی ها نه تنها مهار نشده که حتی کاهش هم نیافته است و در روز 15 آذر آخرین آمارها حاکی از وقوع 834 مورد آتش سوزی است.

 


[ سه شنبه 89/9/16 ] [ 11:40 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 28
کل بازدیدها: 581391