سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 


[ شنبه 89/9/27 ] [ 1:15 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.


محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

زنی که به خاطر حفظ محیط زیست دو سال بالای درخت زندگی کرد
بانو "جولیا هیل" 18 دسامبر 1999 پس از دریافت قول ضمنی که قطع درختان "چوب قرمز" کالیفرنیا متوقف خواهد شد که از بلندترین درختان روی کره زمین هستند و عمر بعضی از آنها از هزار سال تجاوز می کند به زندگی خود روی درخت پایان داد.
     جولیا از سال 1997 در ارتفاع 60 متری از زمین روی شاخه یک درخت "رد وود" هزار ساله در منطقه هومبولت ایالت کالیفرنیای آمریکا زندگی می کرد. وی که از مبارزان بنام حفظ محیط زیست است شنیده بود که می خواهند درختان آن منطقه از جمله آن درخت هزار ساله را قطع کنند و چون از راه مذاکره و توسل به مقامات مربوط و نطق و مقاله موفق نشده بود از این کار ممانعت کند بربالای یکی از درختان هزار ساله که خود او نامش را "لونا" گذارده بود مسکن گزیده و در آنجا زندگی می کرد تا اگر آن درخت را قطع کنند او هم کشته شود.
     جولیا در باره زندگی دو ساله خود روی شاخه های این درخت، کتابی به روش "روزنگار" تحت عنوان Legacy of Luna منتشر ساخته که پرفروش اعلام شده است.
دو عکس از جولیا بر بالای درخت
درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 580871