سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

وقتی امشب سخنان رهبری را به مناسبت روز درختکاری در شبکه یک دیدم. با دیدن افراد حاضر در جمع یاد یک گذشته نزدیک افتادم.

ابتدا این را عرض کنم که این مطلب تنها برداشت شخصی من از سخنان رهبری است که تنها توانسته ام گوشه ای از این سخنان را درک کنم و اینگونه برداشت نمایم. و امیدوارم که خوانندگان محترم برداشت های خود را نیز به صورت نظر اعلام کنند.

وقتی رهبری بعد از انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی خود را در نماز جمعه انجام دادند خیلی ها گفتند حجت تمام شد و حرف صحیح اعلام شد.

به نظر من ایشان نیز در خصوص محیط زیست و منابع طبیعی حجت را تمام کرد. چرا که با بیان این موضوع که هر ساله مراسمی میگیرید و دو تا درخت میدهید که ما بکاریم، باعث شده که من در اینگونه مراسمات شرکت نکنم ولی چون ایندفعه کار بزرگی انجام داده اید باید میآمدم. که اگر شما خواننده و شنونده خوبی باشید کلی حدیث از این سخنان میگیرید.- البته من هرچی در سایت ها گشتم که متن کامل سخنان را پیدا کنم پیدا نشد که نشد، تنها تونستم این مطلب- باید با جدیت در مقابل معترضان به زمین‌های اطراف تهران ایستاد-  را گیر بیاورم که آن هم کامل نیست. اگر شما متن کامل را دیدید لینکش را بفرستید تا قرار دهم-

و یا وقتی ایشان مخالفت صریح خودشون را با طرح باغ شهر اعلام میکنند و میگویند که ما به احمدی نژاد که به شدت تاکید داشت و دفاع میکرد گوشتزد کردیم. به نظر حجت را در این مسئله نیز تمام کردند.

و از همه مهمتر تاکید ایشان نسبت به اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی که توسط عده ای غارت میشود و بایستی جلوی آن گرفته شود و از تمامی دستگاه های مسئول اعلام به همکاری میکنند. خود نشان دهنده اهمیت این مساله و خواب آلودگی مسئولین در این قضیه دارد که یاد سخنرانی ایشان می افتم که بعد از 10 سال بازدید مجدد سوسنگرد می افتم که گفتند 10 سال پیش که ما به اینجا آمدیم با امسال هیچ فرقی نکرده پس مسئولین چه میکنند. حالا من نمیدونم قصد ایشان از بیان این جمله تلنگری به مسئولین بوده یا نه ، ولی برداشت من که اینگونه است.

و موضوع جالبتر که برایم تا حدی نیز خنده دار است-البته خنده ما از گیره غم انگیز تر است-  صف اول مستمعین بود که چندتا سردار نشسته بودند. همان هایی که تا حدودی تاثیرات منفی بر محیط زیست و مناطق حفاظت شده استان های مرزی میگذارند- سوئ تفاهم نشود نه همشون ها چون بعضی هاشون تاثیرات مثبت هم میگذارند، ولی خوب شیطان هست و ما نمیتونیم انکارش کنیمچشمک- و جالب تر اینکه اساتید و کارشناسان فن در صف های بعدی نشته بودند. -حتی یکی از اساتید ما هم بودوااااای البته یکی از اون روحانیونی که من خیلی دوستش دارم هم تو صندلی های آخر نشسته بود، اسمشو خوب خاطرم نیست، ببخشید-؟!

و آخرین علامت تعجب که البته جوابش را همه میدانیم اینکه:

اگر یکی در این مملکت ما از نظر آشنایی با دین و اجتماع و مسائل روز پیدا شود میشود گفت تنها رهبری است. چرا که هر سخن ایشان جای بسی درنگ و تامل دارد، یادم میاد که قبلا - چند سال پیش-مستمعین سخنان رهبری اغلبشون کاغذ و قلم داشتند و سریع یادداشت برداری میکردند. ولی این دفعه من که از تو تلویزیون نگاه میکردم قلم و کاغذی ندیدم - حالا ممکنه نگهبانان قلم ها را گرفته اند یا اصلا مستمعین احتیاج به قلم نداشته اند - قلم گرون شده یا اصلا فیلمبردار یادش نبود از قلم و کاغذها فیلم بگیریه، باز هم برداشت مستقیمی نمیکنم- ولی فکر میکنم بد نبود آن اساتید برجسته مسئول نظام چندتا از بیانات رهبری را یادداشت میکردند و انجام میدادنند که بعدها اگر ازشون سوالی و بازخواستی در مورد برنامه هاشون پرسیده شد، جوابی داشته باشند.

خلاصه ما که تو این اخبار میحط زیستی میچرخیم و 99 درصد تنها خبر مشکلات محیط زیستی را میبینیم و بی تفاوتی مسئولین مثل همین شهادت 4 محیط بان که تازه مجلس بعد از 4 روز یادش افتاد و تسلیت گفت و امثال اینها.

ولی وقتی میبینیم رهبر نظام نیز جز طرفداران محیط زیست اند و سخنانشان همسو با تفکرات دوستداران محیط زیست، پس خوشحال میشویم، که خدا را شکر مثل اینکه هنوز تنها نیستیم.


[ چهارشنبه 89/12/18 ] [ 1:1 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 39
بازدید دیروز: 56
کل بازدیدها: 581555