سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

سال گذشته بدترین سال برای محیط زیست ایران بود.

آتش سوزی در جنگلهای مریوان که حتی در زمستان نیز ادامه یافت و آتش سوزی در قدیمی ترین پارک ملی ایران – گلستان- و صدها آتش سوزی دیگر به همراه تخریب و قطع درختان جنگلهای ملی ایران همگی اتفاقاتی بود که سال 89 را به عنوان بدترین سال محیط زیستی بخصوص برای جنگلها معرفی کرد.

 

این اتفاق دقیقا در سالی رخ داد که ابتدای آن با نام سال تنوع زیستی و انتهای آن به نام سال جهانی جنگلها نام گذاری شده بود. واقعا درد آور است چرا که ما نیز عضو این پیمان نامه های هستیم که هر ساله سازمان ملل آن را انتخاب میکند و ما نیز باید به آن پایبند باشیم.

امروز دو خبر در تیتر روزنامه همشهری و خبرگزاری فارس در مورد جنگلها شمال خودنمایی میکرد.

این دو خبر مصاحبه های بود با افراد صاحب نظر در زمینه جنگل در ایران که هر کدام به زوایای تاریکی از مسئله تخریب جنگل در ایران پرداخته بودند. 

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن علمی جنگلبانی ایران با بیان اینکه جنگلهای شمال وضعیت اسفباری دارند، گفت: در حال حاضر مجوز صدور قطع درختان جنگل تا 5 برابر میزان رویش، صادر می‌شود که امکان احیا مجدد این درختان در آینده نیز وجود ندارد و تا 10 سال آینده عملا تعریف جنگل را در شمال از دست خواهیم داد  .

که در ادامه مهندس پیمان یوسفی آذر که در سال گذشته ما بسیار به او زحمت دادیم زوایای پنهان و نهانی را از مشکلات جنگلها بیان میکنند که پیشنهاد میکنم کل مطالب آنرا بخوانید.

از طرفی اسدافلاکی خبرنگار باسابقه روزنامه همشهری گفتگویی را با مهندس کاظم نصرتی نصرآبادی ، رئیس جامعه جنگلبانی ایران  انجام داده و تحلیل کاملی را در مورد بحثی که ریس سازمان محیط زیست در نشت خبری خود داشته است در مورد ادغام دو سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان جنگل‌ها و مراتع در قالب یک سازمان انجام داده که به او نیز به مسائلی اشاره میکند که دولتمردان باید به آن توجه بیشتری داشته باشند.

اما به راستی افرادی که در راس دولت به عنوان قوه ی مجریه نشسته اند با این مسایل آشنایی ندارند، و یا کارشناسان مربوطه این مسایل را برا مدیران خود بازگو نمیکنند. که اگر واقعا نمیدانند به نظر نمیرسد که در آینده نیز از این مسایل با خبر شوند.

و آنچه که مهم است این است که جنگلهای ایران در حال از بین رفتن است. و این مساله به سرعت در حال پیشروی است و تنها ما و محیط زیست ما است که ضرر میکند.

 

 


[ سه شنبه 90/1/23 ] [ 11:14 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 580875