سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

جنا آقای اینانلو با خواند این مطلب که به احترام مردی که سخنانش تمام و کمال است، آبروی علم کویر را نریز درصدد دفاع از برنامه های خود که به شدت از طرف دکتر کردوانی نقد شده بود بر آمده و گفتگویی را با ایرن داشته است.

محمد علی اینانلو در گفت و گو با ایرن: 
استاد کردوانی هر چه بگویند ما قبول می کنیم 
اینانلو در گفتگو با ایرن به حضوردکتر کردوانی در یکی از برنامه های تلویزیونی سال 1387 اشاره کرد و گفت: درآن برنامه تلویحاً موضوع اعلام منطقه گندم بریان به عنوان گرم ترین نقطه زمین مطرح شد که مورد مخالفت جناب استاد دکتر کردوانی قرار نگرفت.البته شاید هم ایشان با توجه به موضوع اصلی بحث که کویر لوت بود مراد از عبارت " قطب حرارتی کره زمین " راکل منطقه گرفته اند، که به هر حال ظاهراً در این باره هم ایشان و هم ما قدری دچار سوء تفاهم شدیم. مضاف بر آنـــکه مکرراً به نقل از ایشــــان در سال های 88و 89 در مطبوعا ت مختلف گندم بریان به عنوان گرم ترین نقطه کره زمین اعلام شد، که ظاهراً جملگی برآمده از سوء تعبیر یک مصاحبه قبلی ایشان با یکی از روزنامه ها بوده است. کارگردان مستند " یک قدم به دوزخ" افزود: به هر حال من یک مستند سازم و اگر چه خود فارغ التحصیل جغرافیا و تاریخ از دانشگاه تهران هستم اما همیشه ترجیح داده ام برای تهیه فیلم های خود منابع و مستندات دقیق علمی را مورد استفاده قرار دهم و جناب استاد پروفسور کردوانی همیشه یکی از ارجمند ترین منابع علمی ما بوده و هستند و همچون همه دیگر دلمشغولان طبیعت ایران خود را همیشه شاگرد و وامدار ایشان می دانم :اینانلواضافه کرد تردیدی نیست که " چاله گودیز" در صد کیلومتری جنوب شرق گندم بریان از نظر ژئوموفولوژیکی و کلیماتولوژیکی شرایط مناسب تری برای وقوع بیشینه دمایی افزونتر از گندم بریان دارد و البته نام مستند ما درباره گندم بریان هم " یک قدم تا دوزخ " است، که اشاره تلویحی دارد به شرایط دشوار سفر به قلب چاله لوت، نه گندم بریان که تقریباً در حاشیه شرقی آن واقع است.
دکتر کردوانی دیروز در گفتگویی با خبرگزاری مهر که عیناً در ایرن هم منتشر شد، مطالب منتسب به وی در زمینه اینکه گندم بریان گرم ترین نقطه کره زمین است را تکذیب کرد و بروز این شبهه را ناشی از اشتباه یک خبرنگار و نیز القائات یکی از مستندهای محمد علی اینانلو دانسته بود.

اینجاست که علامت های سوالی که در ذهن من درست شده است به شدت بزرگ میشود. ای کاش دکتر کهرم بار دیگر گفتگویی را انجام میدادند. تا به واقعیت های این زمونه برسیم. ای کاش


[ یکشنبه 90/1/28 ] [ 10:23 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 56
کل بازدیدها: 581544