سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

بالاخره یافتم.

چند روزی بود دنبال مطلب پر و پیمونی میگشتم در مورد روز زمین البته چند مطلبی را نیز پیدا کردم ولی برایم تازگی نداشت و از طرفی میخواستم آنچه را که در مورد زمین مینویسم قابل بحث و پر ارزش باشد تا در جستجوهایم وبلاگ واگویه های نانوشته امیر سررشته داری را یافتم.

در ابتدای یادداشتش نوشته شده بود : مطلبی جدید از محمد درویش در خصوص روز جهانی زمین(روزنامه اطلاعات) که من سر از پا نشناختم.

زیرا چند وقتی است محمد درویش از فضای وبلاگ نویسی به خاطر محدودیتهای بی پایه و اساس پناه به روزنامه ها برده است روزنامه روزگار و روزنامه شرق نیز پیشتاز گرفتن یادداشتهای این استاد گرامی هستند. ولی وقتی روزنامه اطلاعات را در سر تیتر یادداشت دیدم گل از گلم شگفت که دست مریزاد.

جناب آقای سجاد تبریزی در روزنامه اطلاعات عنوان مطلبش را مصرف خارج از منطق بشر، زمین را از بین می‌برد انتخاب کرده و در این نگارش گفتگوهایی را با محمد درویش عضو هیأت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور و همچنین دکتر اسماعیل کهرم، استاد دانشگاه و در آخر با دکتر پیمان یوسفی آذر، مدیرکل پیشین جنگل‌های خارج از شمال ایران انجام داده است. که این گفتگو ها بسیار پر محتوا و با ارزش بوده و هر یک از منظری روز زمین را بررسی کرده اند. و در انتها با این متن یادداشت را به پایان رسانیده است: 

روند فعلی تخریب محیط زیست که بیش از همه به دلیل ازدیاد جمعیت و مصرف بالاست، آینده‌ای نه چندان روشن را رقم خواهد زد. دوم اردیبهشت روز جهانی زمین است و بهترین بهانه برای اینکه یادمان بیاید، کره زمین مسکن همه ماست و تخریب آن، آینده ما را به مشکل خواهد‌ انداخت.‏

اینکه روزنامه اطلاعات و حتی کیهان هم در مواردی به مسایل محیط زیست پرداخته اند را میتوان از احوالات خوش برای رسانه محیط زیست در نظر گرفت به نظر میرسد این روند رشد کنونی حمایت رسانه ها از محیط زیست اگر با همین سرعت افزایش یابد آنگاه مسئولین می بایست جوابگوی سوالات خبرنگارانی باشند که در کنار سوالات اجتماعی و سیاسی سوالاتی را در حیطه محیط زیست از آنان می پرسند. چرا که در یک تعریف کلی محیط زیست متشکل از آنچه در محدوده جاذبه زمین است می باشد. پس تمام مسایل به نحوی به محیط زیست پیوند شده اند.

 

البته این را نیز بگویم که وب سایت خبر آنلاین مطلب دیگری را در روز جمعه با عنوان حال زمین خوب نیست از محمد درویش کار کرده است که خواند آن خالی از لطف نیست.


[ شنبه 90/2/3 ] [ 11:39 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 43
بازدید دیروز: 56
کل بازدیدها: 581559