سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

یه مثلی هست میگویند بسوزه پدر این سیاست که پدر و مادر ندارد. طفلی به سیاست هم انگ حرام زادگی میزنند شده نقل این موضوع داغ.

چندی بود مردم و دوستداران محیط زیست در بیانیه هایی برای دفاع از میانکاله داد و بیداد کردند و های و هویشان به گوش نمایندگان مجلس هم رسید ولی چه شد ما نتیجه اش را ندیدیم. شما دیدید به ما هم بگویید؟

ولی چند وقتی است که دو تا همشهری رفتن تو نخ هم یکی محمد شاعری، قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست و دیگری دوست خوبمون احمد علی مقیمی، نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی.

حالا این دو تا عزیز با هم دعوا دارند یا بحث رقابت و نمایندگی مجلس است به ما ربطی نداره و اصلا شایعه است.

اما...

اما این جناب مقیمی جدیدا گفته که سازمان محیط زیست جمهوری اسلامی ایران  از نظر علمی پیشرفته نیست و با مخالفت های خود سعی می کند که ضعف علمی خود را بپوشاند. که این جای بحث دارد که معیار سنجش این نماینده چی بوده خدا کنه علمی بوده باشه چون این حرف ایشان با تمام مصونیت های سیاسی یک نماینده میتونن ایشونو دادگاهی کنند نمونه اش نماینده دو سری قبل  همدان – اسمشو نمیارم که دوستان زیاد با ما کاری نداشته باشند- البته اگر شاکی با جراتی پیداش بشه.  

این حرف که : کارشناسان و صاحب نظران و مدیران سازمان سواد این کار را ندارند. البته ممکنه درست هم بگه ولی این صحبت مستلزم بررسی و کار کارشناسی است که حتی ممکنه اون موقع جناب مقیمی بگه که اون کارشناسان هم بی سوادند که میشه داستان مرغ اول آمد یا تخم مرغ......

از طرفی جناب شاعری عزیز پاشو کرده تو یه کفش که ای آقا چرا بحث را می پیچونید اصلا ربطی به مقیمی  نداره. ایشون فرموده اند که: احداث این پالایشگاه در دور سوم سفر های استانی هیات دولت به استان تصویب شده و در متن این مصوبه آمده است که "صدور مجوز احداث پالایشگاه با رعایت استانداردهای زیست محیطی در شهرستان بهشهر" که این متن نشان می دهد که دولت مکان احداث را مشخص نکرده و مکان احداث پالایشگاه باید بعد از ارزیابی های زیست محیطی نهایی شود.

و این آقای مقیمی از جای دیگری سوخته – البته این را من اضافه کرده ام- مسئله بررسی سازمان را کشیده وسط و میخواد ما رو بترسونه.

و یک جمله اساسی زده که الهی خیری (khayeri) پیدا بشه این جمله را بده در ابعاد 20 متر در 5 متر حکاکی کنند رو ساختمان محیط زیست. حالا جملش چی بوده بفرمایید:

سازمان محیط زیست به هیچ عنوان تصمیمات کارشناسی خود را موکول به ملاحظات سیاسی نخواهد کرد. 

بابا دست بزنید دیگه ممکنه تا آخر عمرتون از این شعارها نشونید.آفرین

راستی یادم رفت بگم که  جناب مقیمی کلا شاکی شده که چرا اصحاب رسانه به این پالایشگاه میگویند پالایشگاه میانکاله در صورتی که نام صحیحش پالایشگاه بهشهر است.  

که باید عرض کنم بابا دستمریزاد همه مشکلاتش حل شده؟ که شما سر اسمش هم شاکی هستی؟

البته یک بنده خدایی در گوشی به من یک مطلبی را گفت که من هم در گوشی بهتون میگم نروید به همه بگید سوزنچی اینو گفته ها نه بخدا من از اون رهگذر که الان نمیدونم زنده است یا نه شنیده ام.

اون گفت نیست نزدیکه انتخابات مجلس است و همه مردم و بخصوص دلسوزان مردم به تب و تاب تبلیغات افتاده اند و بهترین روش و ارزانترین آنها صدا و سیما است که مفتی کار میکنه حالا این بنده خدا ها فکر کردن صدا و سیما میاد ازشون طرفداری میکنه و میگه ببینید دارن نون مردم را آجر میکنند. نمیذارن پالایشگاه میانکاله زده بشه.

ولی من بهش گفتم نه بابا جناب شاعری گفته جلو این حرف ها می ایستیم و کارشناسی را فدای سیاسی بازی بعضی ها نمیکنیم.

حالا جون من، نمیخوام قَسمت بدم آبرومونو حفظ کن و نشون بده که این سازمانی که شما قائم مقامش هستید سطح سواد علمی اش بالاست که ما فردا رومون بشه تو همایشهای بین المللی شرکت کنیم.

و یک پیشنهاد به دوست گلم مقیمی عزیز، آقا جون تو رو خدا اگر تو این پروژه راه اندازی پتروشیمی بهشهر کاری باری پیدا میشه، یه کار هم برای ما جور کن به خدا راه دوری نمیره محیط زیست برای ما که نون آب نشد حداقل تو پتروشیمی یه کاری برامون پیدا بشه.

 

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم                            موجیم که خاموشی ما عدم ماست

 

پی نوشت:

·         نماینده بهشهر، طرح تحقیق و تفحص از محیط زیست را فردا به مجلس می برد

·         درخواست از احمدی?نژاد برای تنبیه معاون رئیس جمهور

·         محیط زیست: با ساخت پالایشگاه بهشهر مخالفیم/نماینده بهشهر: جواب بیکاری مردم را با بی سوادی ندهید


[ سه شنبه 90/2/6 ] [ 1:50 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 46
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 581506