سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

آخه شنیدم میگن تو این شبها گناه های ما بخشیده میشه. 
حالا آخدا یه سوال داشتم اگر ما هر کاری کنیم تو می بخشی؟
مگه نمیگن که به گردن همه حق الله و حق النفس و حق الناس هست.
تو که بزرگی و بخشایش یکی از صدها صفات شماست.
ولی ایا حق الناس هم به همین راحتیه. میخوام بدونم که اگه من کاری بکنم که کلی از مردم آسیب ببینند و ضرر کند و حتی بمیرند باز هم تو میبخشی؟
اینا رو میگم به خاطر اینکه دلم از این زمونه خسته شده از این همه بی مهری ها از این همه دروغ ها از این همه ریاااااااااا
خداجون چه میشه کرد ما بنده های غرق در گناه که ظاهرمون آراسته است داریم این همه بدی میکنیم.
تو انقدر خوبی که همه آنچه را که تو کل جهان هست را جمع کرده ای و به ما ایرانی ها داده ای ولی ما چه کردیم، غیر از اینه که همه را از بین بردیم و نابود کردیم.
شرمنده ام من از خودم و از شما شرمنده ام . دست به هر کاری زدم که به دوستانم به همکارانم حتی به میدران بگویمم این همه کفران نعمت چرا؟
!مگه ما ایرانیها ادعامون نمیشه که جامعه ی دینی هستیم پس چرا انقدر بدی و انقدر نابودی. ما که به خودمون رحم نمیکنیم حتی به محیط زیستمون هم رحم نمیکنیم. 
خداجون این همه بدی که داریم میکنیم باید جواب پس بدیم یا نه؟ این همه مناطق زیست محیطی را که از بین می بریم؟ این همه جنگل؟ این رودخانه ها و تالاب ها؟ این همه گونه جانوری که روزانه نابود میشوند؟ هر چی با سواد علمی و دانشگاهی به مدیران گفتیم و گفتند هیچ اتفاقی نیافتاده؟ هیچ اثری نکرد؟ انگار چشمها و گوشهایشان بر ما بسته است؟ نابود میکنند و از بین میبرند و هیچ کس نیست که توان مقابله شان را داشته باشد؟
دست به دامان خودت میشویم. هر چی سنگ زدیم به شیشه نخورد و این شیشه تبدیل به دیواری شده که اصلا چیزی براش مهم نیست؟
ای خدای عزیز به این شبهای زیبا، به این گریه های بنده هایت، به این ناله های آهوان، به این خشکی دریاچه ارومیه، به این سوختگی جنگلها و به خود این همه محیط بانان شهید قسمت میدهیم 

که ما و بقیه موجودات را نجات بده
ما ظرفیت استفاده از این همه نعمتهای تو را نداریم.

خودت عطا کردی پس خودت نگهش بدار.
تا شاید حداقل برای آیندگان چیزی باقی بماند و یا ممکن است در آینده افرادی بیاییند که مدیر باشند و دلسوخته کار کنند.


[ دوشنبه 90/5/31 ] [ 12:23 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 580866