سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

هفته پیش یکی از خبرنگاران ایسنا به من زنگ زد و میخواست در مورد مشکلات زیست محیطی استان و فعالیت های انجیویی مصاحبه کند. متن زیر برداشت ها و صحبتها فی مابین ماست که حدود نیم ساعت طول کشید

دبیر یک مؤسسه مردم نهاد:

کشاورزی منطقه شراء را به بیابان تبدیل می‌کند 

همدان‌پیام: دبیر موسسه مردم نهاد "حیات سبز سرزمین" استفاده از تریبون سازمان‌های مردم نهاد برای حل مشکل بیکاری را بزرگترین معضل سمن‌ها معرفی کرد.

محمد سوزنچی در گفت‌و‌گو با ایسنا، عنوان کرد: به دلیل بالا بودن آمار بیکاری، برخی از جوانان برای نشان دادن توانایی خود از تریبون سمن‌ها استفاده می‌کنند که این موضوع می‌تواند بر اهداف اصلی سمن تأثیرگذار باشد.
وی اظهار کرد: دبیران سمن‌ها باید خود برای اهداف سمن تلاش کنند و انتظار کمک از مسئولان نداشته باشند در غیر این صورت این سمن مردمی نبوده در حالی‌که اصل سمن باید برای مردم باشد.
سوزنچی به تاریخچه آغاز فعالیت سمن حیات سبز سرزمین اشاره و بیان کرد: این سازمان مردم نهاد از خرداد ماه سال 89 زیر نظر سازمان ملی جوانان شروع به کار کرده است که در این راستا برنامه‌هایی با محوریت محیط زیست و آموزش حفاظت و مراقبت از محیط زیست برای سنین پایین برگزار شده است.
وی اضافه کرد: اعضای این مؤسسه فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با محیط زیست هستند که تاکنون نزدیک 10 برنامه در قالب‌های مختلف برگزار شده است.
سوزنچی تأکیدکرد: حفاظت از محیط زیست تنها به معنی زباله نریختن در خیابان‌ها نیست، بنابراین مردم باید بدانند که صرفه‌جویی در مصرف هر چیزی به نوعی کمک به حفظ محیط زیست است.
وی خاطرنشان کرد: در سال 1980 میلادی مقدار مصرف سرانه انرژی انسان در کره زمین با مقدار تولیدات برابر شد در حالی‌که در سال2002 میلادی تمامی تولیدات یک سال انسان در طول یک ماه مصرف شد که در این راستا انسان‌ها برای حل این کمبودها به محیط زیست مداخله کردند و تأثیرات زیانباری به محیط زیست وارد کردند.
دبیر این مؤسسه به وضعیت زیست محیطی استان همدان اشاره کرد و افزود: استان همدان در قسمت نیمه کوهستانی واقع شده و جنگل و منابع طبیعی کمی دارد و با توجه به وضعیتی که دارد در آینده، استان همدان به بیابان تبدیل خواهد شد.
سوزنچی ادامه داد: به دلیل عملکردهای ضعیفی که در زمینه محیط زیست صورت می‌گیرد تالاب ماندگاری در همدان وجود نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: انجام امور کشاورزی در بخش شراء که تنها 20 درصد تولیدات دارد این بخش را کامل از بین می‌برد به گونه‌ای که در آینده به عنوان بیابان شراء شناخته خواهد شد، بنابراین در این زمینه باید اقدامات جدی صورت گیرد.
سوزنچی یادآورشد: قانون اساسی یکی از بهترین قانونهای دنیاست که توجه به محیط زیست را در هر بخشی لازم و ضروری دانسته است و هرگونه عملیات و احداثی که به محیط زیست آسیب برساند غیر قانونی تلقی می‌شود. وی ادامه داد: به دلیل نابرابری بین تولید و مصرف منابع از این قانون برخی اوقات  چشم پوشی می‌شود در حالیکه باید باید برای هرگونه احداثی مجوز محیط زیستی وجود داشته باشد و عمل کارشناسی بر آن انجام شود. سوزنچی به وضعیت زیست محیطی دستگاه زباله سوز بیمارستان بعثت اشاره کرد و گفت: بیمارستان بعثت دارای دستگاه زباله سوز بوده که این دستگاه بسیاری از مشکلات زیست محیطی این بیمارستان را برطرف کرده است.

 

 


[ سه شنبه 90/11/25 ] [ 3:18 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 56
کل بازدیدها: 581549