سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

زنجیره انسانی در تالاب شیرین شو در اعتراض به برداشت غیر اصولی از تالاب و در خواست توقف فروش حق ابه تالاب

دویست میلیون سال پیش در منطقه شیرین سو وجود دریایی بزرگ باعث شده است که فسیل های فیل دریایی در معدن شیرین سو کشف شود و تالاب شیرین سو که بازمانده آن دریایی بزرگ است در کنار شهر شیرین سو قرار گرفته است. تالابی که طی سال های گذشته با احداث سد خاکی تبدیل به مخزن آب شد و سند طبیعت بکر خدادای به نام اداره آب منطقه ای خورده شد. اما به دلیل توانایی بالای اکولوژیکی این مخزن ساختار تالاب گونه ای به خود گرفت به نحوی که رکورد 150 گونه پرنده و تعداد بسیار زیادی مار و خرندگان گوناگون در حوزه تالاب بعث گردید این تالاب در فهرست برنامه ریزی تالاب های ملی در کنوانسیون رامسر قرار گیرد. در سالهای گذشته با بررسی و کارشناسی سازمان محیط زیست و گردشگری این منطقه به عنوان منطقه شکار ممنوع و منطقه خاص اکوتوریسمی تبدیل شدو چندی پیش خبردار شدیم که اداره آب منطقه ای حق ابه تالاب را به مبلغ بسیار کم به کشاورزان منطقه فروخته است، آنهم در زمانی که خشکسالی منطقه فشار بسیار زیادی را به تالاب ظاورده است از طرفی زمینی که آب تالاب به آن فروخته شده است، از نظر فنی بدون اب بوده است و از همه جالب تر اینکه کیفیت آب برای کشت های انجام شده در کناره تالاب غیر استاندارد بوده و منجز به کاهش تولید و افزایش شوری خاک زمین کشاورزی میشود. بنابراین جمعی از فعالان محیط زیست همدان تصمیم گرفتند که در کناره تالاب حلقه انسانی ایجاد کنند تا بتوانند صدای تالاب را به گوش مسئولین و مردم منطقه برسانند. بر این اساس در تاریخ جمعه 7 شهرویر 93 تعدادی از سمن های استان از همدان و کبودراهنگ اعضای خود را به منظقه اعزام کردند که البته با هماهنگی بخشداری در فضای آرام رنجیره انسانی در کناره تالاب ایجاد کردند.

 

خبرگزاری فارس :

 برداشت غیراصولی آب از تالاب شیرین‌سو سبب از بین رفتن این منطقه اکوتوریسمی می‌شود و مسئولان باید به این مسئله رسیدگی کنند.

 


[ شنبه 93/6/15 ] [ 10:51 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 28
کل بازدیدها: 581390