سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
افتتاح بزرگترین مجتمع بازیافت خاورمیانه
مجتمع بازیافت آرادکوه، بزرگترین مجتمع بازیافت خاورمیانه، روز دوشنبه 6 آبان با حضور شهردار تهران افتتاح می شود.

فرهاد پور محمد سخا، مدیر عامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری با اعلام این خبر گفت: این مجتمع شامل خطوط پردازش‌، سایت تخمیر، سلول دفن بهداشتی، واحد شستشوی مکانیزه خودروهای حمل پسماند و.. است.

وی افزود: خطوط پردازش شامل دو خط ثابت پردازش پسماند و تولید کمپوست، هرکدام  به ظرفیت پذیرش 500 تن در یک شیفت و 6 خط سیار پردازش پسماند و تولید کمپوست به ظرفیت پذیرش هر خط 250 تن در یک شیفت است.

مدیر عامل سازمان بازیافت ، سایت تخمیر کمپوست این مجتمع را بزرگترین سایت در دنیا خواند و اظهار داشت: این سایت 22 هکتاری به 4 دستگاه همزن مجهز بوده و در هر مرحله ظرفیت دریافت 3 هزار تن کمپوست را دارد.

پورمحمد سخا گفت: سلول دفن بهداشتی این مجتمع که اولین سلول دفن بهداشتی کشور است با حجم بیش از 350 هزار متر مکعب با ظرفیت پذیرش 600 هزار تن زباله برای دفن بهداشتی پسماندهای غیر قابل تبدیل به کمپوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کف و دیواره‌های این سلول از لایه‌های ژئوسنتتیک پوشیده شده تا مانع نفوذ شیرابه به داخل خاک و آب‌های زیرزمینی شودبیان داشت: با این روش، دفن سنتی پسماند‌ها به طور کامل متوقف شده و معضلات زیست محیطی مرتفع و حوضچه شیرابه حاصل از چهل سال دفن سنتی زباله امحاء خواهد شد.

 

منبع: همشهری آنلاین


[ پنج شنبه 87/8/30 ] [ 10:24 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 59
بازدید دیروز: 36
کل بازدیدها: 580952