سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

محیط زیست کشورنیازمند قیام زیست محیطی است
ایرن – نرگس رضایی : رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در آستانه همایش آبخیزداری شهری با بیان اینکه ما به یک قیام زیست محیطی نیازمندیم نه صرفا اقدام زیست محیطی گفت: این قیام زیست محیطی باید در قالب یک مدل توسعه پایدار مدل سازی شود.

تالاب شادگان

ه نقل از خبرگزاری محیط زیست ایران محمد تقی امانپور استفاده از مدلی برای رسیدن به توسعه پایدارو جلوگیری ازآسیب های زیست محیطی را ضروری دانست و افزود: این مدل باید تمام ابعاد زندگی را در بر بگیرد، به طوری که تمام دستگاه هایی که در شهر فعالیت می کنند از یک مدیریت واحد دستور بگیرند .
وی محیط زیست را در سراسر دنیا آسیب دیده خواند و در ادامه گفت: محیط زیست به دلیل تلاش های روز افزون بشر در سراسر دنیا و به ویژه در کلانشهرها دچار آسیب دیدگی شده است .
این عضو کمیته ملی توسعه پایدار با اشاره به برگزاری همایش آبخیزداری شهری به همت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، تصریح کرد: ناپدید شدن و بی توجهی به دره رودهای هفتگانه تهران و قد علم کردن ساختمانها و خیابانهای عریض و طویل، سیل مهاجرت به پایتخت و ورود آلودگی ها به آبهای روان سلامت شهروندان را با خطر جدی مواجه کرده است؛ بطوریکه مزارع سبزی و صیفی جات این شهر با آبهایی حاوی جیوه ، کادمیوم، آرسنیک و دیگر فلزات سمی آبیاری می شود. بنابراین شهروندان با مصرف سبزی های ظاهرا مفید مقادیر زیادی سم وارد بدن خود می کنند.
رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران افزود: آلودگی های زیست محیطی باعث می شود انسان ها از حالت نرمال خارج شده و بی ثبات شوند. بطوریکه مرگ و میرهای ناگهانی از جمله: سکته های قلبی و مغزی بی شمار در کلانشهرها ناشی از آلودگی های زیست محیطی ، هوا ، صوت و .. است.همچنین تخریب منابع طبیعی و محیط زیست از نظر روانی و جسمی نیز آرامش بشری را به هم می زند، بلکه اکوسیستم ها را نیز از بین می برد.
محمد تقی امانپور دیگرعوامل ایجاد آلودگی های کنونی را نبود منابع اکولوژیک و بیولوژیک دانست و گفت : قسمت زیادی از منابع خاکی شهر تهران تبدیل به ساختمان و سکونتگاه ها شده است به طوری که زمین در تهران نفس نمی کشد . عامل دیگر از بین رفتن این منابع ؛عدم تفکیک زباله های تولیدی در شهر تهران است که باعث بازگشت زباله های سلولزی و پلاستیکی به محیط زیست و در نتیجه تخریب زیست محیطی می شوند.



 

منبع خبر // www.iren.ir //

[ شنبه 88/4/27 ] [ 12:57 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 36
کل بازدیدها: 580911