سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

سازمان محیط زیست، چرخ زاپاس وزارت کشاورزی می شود
ایرن- گیتی عابدی: اسماعیل کهرم، کارشناس محیط زیست، در اعتراض به طرح ادغام سازمان محیط زیست در وزارت کشاورزی گفت که این موضوع بیشتر شبیه فتح این سازمان توسط وزارت کشاورزی است تا تلفیق شان.
 
 
به گزارش خبرگزاری محیط زیست ایران، اسماعیل کهرم با بیان اینکه اهداف وزارت جهاد کشاورزی به طور کامل مغایر با اهداف محیط زیست است، گفت: چطور می خواهند دو نهاد که خط مشی جداگانه ای دارند را با هم تلفیق کنند. وزارت جهاد کشاورزی بیشتر به فکر بهره برداری و تولید محصولات بیشتر بوده و این در خلاف جهت اهداف حفاظتی سازمان محیط زیست است.
این کارشناس استاد دانشگاه در ادامه سرنوشت سازمان محیط زیست را بعد از اجرایی شدن این طرح به «چرخ زاپاس» تشبیه کرد و گفت: با این کار سازمان محیط زیست، ضعیف تر از گذشته می شود و به بیش از بیش به حاشیه رانده می شود.
به نظر کهرم، با اجرایی شدن این طرح، سازمان محیط زیست قدرتش را از دست می دهد و در موقعیتی منفعل قرار می گیرد و شاید در آینده شاهد منحل شدن این سازمان باشیم.
اسماعیل کهرم همچنین صحبت از تلفیق سازمان محیط زیست و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به میان آورد و گفت: ما همیشه آرزو می کردیم این 2 سازمان که اهداف یکسانی دارند، با هم ادغام شوند تا دیگر شاهد موازی کاری و حالت مخاصمه آمیز بین این دو نهاد نباشیم.
طرحی که دولت به مجلس ارائه داده، موسوم به طرح «کوچک سازی دولت» است که بر اساس آن وزارتخانه های دولت به 16 وزراتخانه کاهش می یابد. در این طرح، علاوه بر ادغام سازمان محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی، ادغام وزارتخانه‌های تعاون، کار و امور اجتماعی، بازرگانی و صنایع و معادن و همچنین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری با تاسیس وزارت آموزش و پرورش و عالی، در دستور کار است. ضمن اینکه وزارت نیرو نیز منحل و وظایف آن بین دو وزارتخانه نفت و جهاد کشاورزی تقسیم می شود. بدین ترتیب وزارت نفت نیز به وزارت انرژی تغییر می یابد.


منبع خبر // www.iren.ir // ایرن

[ جمعه 88/5/16 ] [ 8:53 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 56
کل بازدیدها: 581522