سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

دانشمندان موفق به کشف یک گونه نادر از بلبل با سری طاس و بی‌مو در لائوس شدند.

بلبل کچل

به گزارش خبرگزاری فارس، این موجود که بلبل صورت برهنه نامگذاری شده است در لائوس کشف شده و تنها پرنده آواز خوان شناسایی

شده با سر بی مو در آسیا است.
این همچنین نخستین باری است که در بیش از 100 سال گذشته یک گونه جدید آسیایی از بلبل کشف می‌شود.
پیتر کلاین از مقام‌های برنامه آسیایی جامعه حفاظت از حیات وحش نیویورک به نشریه لایو ساینس گفت: امروزه کشف گونه ای جدید از پرندگان بسیار نادر است. این اتفاقی نیست که ما هر سال در مورد آن بشنویم و بنابر این خبری ارزشمند است.
این گونه جدید توسط دو دانشمند دانشگاه ملبورن و طی پروژه ای حمایت شده توسط یک شرکت استخراج و حفاری معدن که در منطقه فعال بوده صورت گرفته است.
بلبل صورت برهنه در مناطق کم درخت و غنی از سنگ آهک سرزمینهای کم ارتفاع لائوس زندگی می کند. این گونه جدید دارای پرهای سبز زیتونی روی پشت خود و پرهای روشن بر روی سینه است و چشمان درشت سیاه او در صورت بدون موی صورتی این پرنده کاملا واضح است

انتهای خبر // www.iren.ir // ایرن

[ جمعه 88/5/16 ] [ 8:56 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 581488