سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

دیروز مصاحبه ای را با خبرگزاری ایسنا در زمینه معضلات زیست محیطی غار علیصدر و برنامه های انجوی زیست محیطیهمدان داشتم. که گزارش آن مصاحبه به شرح زیر می باشد:

 

دبیر موسسه مردم نهاد "حیات سبز سرزمین" بر رعایت ظرفیت پذیرش تعداد مسافران در غارعلی صدر تاکید کرد و گفت: این اثر طبیعی جهانی است و تنها غار آبی جهان است بنابراین تنها نباید به فکر بهره برداری از آن باشیم بلکه باید بیشتر از آن محافظت کنیم.

"محمد سوزنچی" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، افزود: در صورت افزایش پذیرش بازدیدکنندگان و بهره برداری بیش از حد از غار، زمینه فرسایش سریع این پدیده شگفت انگیز طبیعی فراهم می شود.

وی تصریح کرد: افزایش تعداد بازدیدها، زیست این اکوسیستم را به خطر می اندازد.

سوزنچی اذعان کرد: برای داشتن محیط زیستی سالم باید در کنار انجام پروژه ها به قانون اساسی توجه داشته باشیم.

وی همچنین فرهنگ سازی و آموزش را از اهداف مداوم موسسه معرفی کرد و افزود: موسسه حیات سبز سرزمین با هدف فرهنگ سازی و آموزش به شهروندان از سال 89 آغاز به کار کرده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه انگیزه یادگیری و آموزش در دوران کودکی و نوجوانی بیشتر است اولین برنامه این موسسه ویژه سنین پایین برگزار شد چرا که سنین کمتر روحیه بیشتری برای یادگیری و انتقال داده های خود یه دیگران از قبیل دوستان و خانواده خود دارند.

سوزنچی از انجام پروژه های غیر کارشناسی و تخریب محیط زیست انتقاد کرد وافزود: اجرای هر پروژه باید در مرحله اول مورد ارزیابی قرار گیرد تا در آینده با مشکلات زیست محیطی جبران ناپذیری از قبیل از بین رفتن تالابها مواجه نشویم.

وی خاطرنشان کرد: ریزگردها در گذشته هیچ جایگاهی نداشته درحالیکه امروزه به یکی از مهمترین مباحث در حوزه های مختلف تبدیل شده است که ریشه این اتفاقات مربوط به بهره برداری بیش از حد بشر از محیط زیست است.

سوزنچی به برنامه های اجرا شده در امسال اشاره و بیان کرد: امسال در گرامیداشت روز محیط زیست چهار برنامه در چهار پارک همدان اجرا شد که مخاطب این برنامه ها شهروندان بودند و با خروجی بسیار مطلوبی همراه بود.

وی افزود: برنامه های مختلفی در آینده توسط این موسسه اجرا خواهد شد که مخاطبان آن نیز شهروندان هستند که عنوان یکی از این برنامه ها محیط زیست شهری است که با همکاری مجموعه شهرداری برگزاری خواهد شد.

دبیر این سمن یادآورشد: موسسه حیات سبز سرزمین مردم نهاد بوده و اعضا این موسسه دانشجویانی خلاق هستند که ایده ها و طرح های کم هزینه ارائه می دهند که در مجموع با همفکری اعضا زمان اجرای هر طرح مشخص می شود و در مجموع طرح های این موسسه کم هزینه است و نیاز مالی ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: نگاه ما ملی و فراملی است چرا که تاثیرات زیست محیطی بسیار گسترده است بنابراین باید با نگاهی فراملی از محیط زیست خود محافظت کنیم.

سوزنچی اضافه کرد: مجموعه محیط زیست همدان در راستای حفاظت از محیط زیست قدمهای بزرگی برداشته و برای ملی کردن اثر طبیعی غار علی صدر و الوند اقدامات لازم را انجام داده است.

وی گفت: قانون اساسی ما یکی از بهترین قانونها در جهان بوده و اصول رعایت و قوانین در بخش محیط زیست در آن به صراحت بیان شده بنابراین حمایت و عملکردها باید بر اساس قانون اساسی اجرا شود.

 


[ چهارشنبه 91/3/31 ] [ 2:35 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

گفتن خبرهای بد خیلی سخته و از اون سخت تر شندین خبرهای بده
دیشب ساعت 8:45 خبر درگذشت مادربزرگم را مادر عزیزم به من داد.
به حدی خسته شدم که دیگه حال سوار شدن به ماشین و رفتن به خونه را نداشتم.
فردا 91/3/21 صبح خاکسپاری مادربزرگ نازنینم هست و پس فردا صبح هم مراسم درگذشت در مسجد مهدیه همدان برگزار میشه.
خسته شدم خیلی زیاد. آخه خداجون شکایت که نمیشه بکنم.چی بگم ....
دوستان عزیزم امیدوارم که هیچگاه خبر بدی را نشنوید.


[ یکشنبه 91/3/21 ] [ 2:14 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

بالاخره برنامه رزی و تعاملات ما به جواب رسید و در هفته محیط زیست امسال با مدیریت خانم طاهری نائب دبیر موسسه حیات سبز سرزمین برنامه مدون و کاملی با عنوان 

 شهر زیبا محیط زیست زیبا

طی روزهای

سه شنبه 16/3/91 در پارک بانوان

پنج شنبه 18/3/91 در آرامگاه باباطاهر

جمعه 19/3/91 در پارک مردم

با همکاری شهرداری همدان به اجرا درآمد منتظر دیدار صمیمی و گرم شما هستیم.


[ پنج شنبه 91/3/18 ] [ 12:41 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 36
کل بازدیدها: 580901