سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

گفتگوی داغ سبز این هفته با موضوع مرگ ببر سیبری در باغ وحش تهران به روی آنتن رادیو اینترنتی ایران صدا رفت

شما میتوانید از لینک زیر برای شنیدن خبر استفاده کنید.

ایدز یا گوشت خر عامل مرگ ببر سیبری در باغ وحش تهران

 

ایران صدا: علت مرگ یک قلاده از دو ببر سیبری که از روسیه به منظور احیای ببر مازندران به ایران منتقل شده بود از سوی مدیر باغ وحش پارک ارم وجود ویروس ایدز در بدن این حیوانات اعلام شد.

 

 

 


[ پنج شنبه 89/10/16 ] [ 8:8 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

در هنگام مرور سایتهای خبری مطلب دوستان فعالمونو در هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع  دیدم.

بسیار افتخار آمیز بود لذا شما را به خواندن مطلب دعوت میکنم.

 

 

اعتراض به فیلتر شدن وبلاگ  مهار بیابان‌زایی


    در دنیای امروز افکار عمومی و خواست مردم نقش بسزایی در جهت دهی برنامه‌ها دارد.  اطلاع رسانی صحیح و آگاهی دادن به مردم در خصوص مسایل مختلف یکی از وظایفی است که رسالت هر عالمی است. همه ما به یاد داریم و در کتاب‌های تعلیمات دینی در مدارس این را خوانده‌ایم که خداوند پیامبران را برای هدایت و راهنمایی و آگاهی دادن به مردم فرستاده است. در خصوص محیط زیست و منابع طبیعی کشور چه کسانی بهتر از متخصصین این امر می‌توانند در این باره نظر دهند و افکار عمومی را از وقایعی که بر سر این سرزمین می‌گذرد، آگاه کرده، مسئولین را متوجه تصمیمات غلط خود کنند و سرانجام هشدارهای لازم را در موقع خود به آنان بدهند؟  مسدود کردن تارنمای مهار بیابان‌زایی با مدیریت برادر گرامی آقای مهندس محمّد درویش که از متخصصین متبحر در این حوزه است، چه مفهومی دارد؟ آیا اگر ایشان و افرادی مثل ایشان نگویند که خطر بیابان‌زایی در ایران زمین شتابان در حال گسترش است، از شدت بیابان زایی کشور کم می‌شود؟ اگر ایشان و افرادی مثل ایشان فریاد نزنند که سطح سفره های آب زیر زمینی ایران در 30 سال گذشته به اندازه 1000 سال پایین رفته است، سطح سفره های آب پایین نمی‌رود؟ اگر این افراد فریاد نزنند که عامل اصلی ریزگردها که تا مرکز شهرهای ایران نفوذ کرده‌اند، بیابانی شدن و فرسایش و بی تدبیری  در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست است، مشکل ریز گردها حل می‌شود و هزاران مطلبی که در سایت مهار بیابان زایی موجود است و همه هشدار و هشدار هشدار است. 
     نکته آخر خطاب به برادران و خواهرانی که عملاً با فیلتر کردن مهار بیابان زایی نشان دادند: اطلاع‌رسانی درست و بی طرفانه در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست را تحمل نمی‌کنند؛ آیا شما در فضای دیگری غیر از فضای این کشور تنفس می‌کنید؟ آیا نابودی جنگل‌ها و مراتع و تخریب محیط زیست به ریه‌های شما و فرزندان‌تان آسیب نمی‌رساند؟ آیا خشکسالی و سیل شما و خانوادهایتان را تهدید نمی‌کند؟ عزیزان و بزرگواران، محیط زیست و مسایل مربوط به آن به همه ما تعلق دارد. آسیب به محیط زیست آسیب به همه ما، مسئولین و مردم عادی، پیر و جوان، کارشناس و غیر کارشناس است. حوزه محیط زیست مرز سیاسی و اجتماعی نمی شناسد. در این زمینه ما باید و مجبوریم افق دید خود را نه تنها ملی که باید جهانی کنیم. از بین رفتن سالانه 13 میلیون هکتار از جنگل‌ها در جهان زندگی من و شما را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. کاهش 40 درصدی ضخامت یخ‌های قطبی در 40 سال گذشته و تغییرات وسیع آب و هوا پیامدهای ناگواری برای ما نیز خواهد داشت. نابودی گونه های جانوری و گیاهی 1000 برابر بیشتر از سرعت طبیعی بر زندگی همه موجودات کره زمین از جمله ما انسان‌ها هم تاثیر خواهد گذاشت. مردن روزانه 5000 نفر در جهان بر اثر استفاده از آب‌های آلوده  به من و شما هم مربوط می‌شود برادر. چه بخواهیم و چه نخواهیم باید در این موضوع واقع بین باشیم و اطلاع رسانی در این زمینه را همه ما وظیفه خود بدانیم. به همین دلیل انجمن اعضای هیأت علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، ضمن محکوم کردن فیلتر شدن تارنمای مهار بیابان‌زایی از مسئولین امر می‌خواهد که هر چه زودتر نسبت به رفع محدودیت این تارنمای زیست محیطی که سومین تارنمای برتر جهان در زمینه محیط زیست در سال 1389 شد، اقدام کنند.

 

                      انجمن اعضای هیأت علمی مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع

 


[ پنج شنبه 89/10/16 ] [ 7:34 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]


در قسمت دیدگاه های خبرگزاری سبز پرس عنوان مطلبی چشمانم را گرفت وقتی مطلب را باز کردم و خواند به نظرم تاریخ معاصر محیط زیست اریان را خواند ام

مقدارش زیاد نیست و من به هر دوستدار محیط زیستی پیشنهاد میدهم این مطلب را بخواند که راز دل یک فعال با سواد و با تجربه در میحط زیست ایران است.


نوشته شده در ساعت 21:11:35 , مورخ 13/10/1389 
کد خبر : 89101111 

مرگ ببر روسی و حلقه گم شده حفظ محیط زیست در ایران
دکتر حسین آخانی/ استاد دانشگاه تهران


پرده اول:  سال 1365 بود. استادم جناب آقای مهندس زهزاد به من پیشنهاد کرد با موزه تاریخ طبیعی (سازمان محیط زیست) جهت احداثبخش گیاهشناسی و هرباریوم همکاری کنم. چند ماه بعد یعنی در بهار 1366 اولین سفر با همکاران موزه به پناهگاه حیات وحش میانکاله را انجام دادیم. منطقه هنوز بکر بود. گیاهان فراوانی در آن سفر جمع کردم. چند روزی در منطقه چادر زده بودیم. با کمبود نان مواجه شدیم. دوستان رفتند و از دامداران منطقه چند عدد نان گرفتند. آنچه به فراموش نشدنی ترین خاطره این سفر تبدیل شد نانهای گرد و ضخیمی بود که دانه های سیاه رنگی در آنها دیده می شد. در ابتدا فکر کردیم نان کشمشی است ولی وقتی خواستیم بخوریم دیدیم که مگسهای فراوانی در هنگام طبخ با خمیر پخته شده است. این سفر شروع سفرهای متعدد من برای تکمیل هرباریوم موزه بود. بعد از مدتها تلاش موفق شدم سالن نسبتا بزرگی در طبقه ششم موزه را برای هرباریوم بگیرم. قفسه های گیاهان را با آمد و شد های فراوان خریدیم. بخش نمایشی موزه در 4 طبقه تکمیل شد. موزه آماده شد و در روز های آخر سال 1366 با حضور رئیس جمهور وقت افتتاح شد. در کنار سالن هرباریوم سالنی بود که با آن اطاق پوست گفته می شد.

    در این سالن صدها (و شاید هزاران) پوست حیوانات نگهداری می شد. هر چند که من اطلاع زیادی از چند و چون انبار پوستها نداشتم ولی از صحبتهای روز مره در موزه می دانستم که نگهداری این پوستها چالشی بزرگ برای مدیریت موزه است. چون پوستها آفت زده بودند و مدیریت نمی توانست مشکل را حل کند. بلاخره روزی همه پوستها را به کارگاه موزه منتقل کردند. مدتی گذشت که خبر دار شدم که همه پوستها را سوزانده اند! از شنیدن این خبربسیار متاسف و غمگین شدم. من می دانستم که چه خسارت عظیمی به اسناد علمی موزه وارد شده است. این پوستها اسناد تاریخ طبیعی کشور بودند. کیست که نداند که پوست پلنگی که مثلا از نقطه ای در زاگرس شکار شده برای یک موزه تا چه حد ارزش دارد. امروزه تمامی تحقیقات مولکولی و تاکسونومیکی که در مورد جانوران منقرض شده مانند ببر مازندران صورت می گیرد بر پایه پوست بجا مانده آن ها در موزه های معتبر جهانی است. مگر می شود که یک سازمان و موزه نتواند ارزش این همه پوست ها، که از اقصی نقاط ایران و جهان جمع آوری شده اند را درک نکند. اگر نمی توانستند آنها را نگهدارند شایسته بود به موزه های دیگر داخل و خارج اعلام می کردند تا به آنها کمک کنند و بهترین راه هم اهدای آنها به موزه های دیگر بود.

   ادامه مطلب...

[ سه شنبه 89/10/14 ] [ 12:1 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

 

اول میخواستم مطلبی را در مورد این ببر سیبری بنویسم و شرح اتفاق دهم. ولی وقتی در بین خبرگزاریها گشتم مطالب جالبتری دیدم که از کنار هم گذاشتن این مطالب هر عاقلی می تواند نتیجه گیری کند.

پس نتیجه گیری اتفاقات افتاده  به عهده خودتون باشه 

خبرگزاری تابناک:

مرگ ببر روسی در پارک «ارم»، احتمال انتقال بیماری به مردم

این ببرها که پس از 52 سال سوم اردیبهشت ماه سال جاری و علی‌رغم انتقاد برخی کارشناسان داخلی، با تاکید رییس سازمان حفاظت محیط زیست جهت احیای نسل ببر مازندران با موافقت نخست وزیر روسیه علی‌رغم فشارهای رسانه‌ای و گروه‌های مردمی این کشور به ایران آمدند، قرار بود حداکثر یکماه تا آماده شدن زیستگاه خود در میانکاله مازندران، در باغ وحش تهران نگهداری شوند اما...

 

خبرگزاری جام جم:

ایدز یا گوشت خر عامل مرگ ببر وارداتی

 

خبرگزاری آفتاب:

گوشت خر یا ایدز، عامل مرگ ببر وارداتی ایران از روسیه!

سازمان محیط زیست قرار بود از باغ وحش پارک ارم تنها به عنوان یک زیستگاه موقتی یک تا 2 ماهه استفاده کند اما این یک ماه و 2 ماه تبدیل به 4 ماه، 6 ماه و در نهایت 8 ماه شد که بالاخره هم این "ببر نر سیبری" مرد.


خبرگزاری ایرن:

علت مرگ ببر وارداتی سیبری که به منظور احیای ببر مازندران به ایران منتقل شده بود از سوی مدیر باغ وحش پارک ارم تشریح شد.

 

 

خبرگزاری سبز پرس:

 

ببر نر در باغ وحش ارم جان داد

 

معاون سازمان حفاظت محیط زیست درباره مرگ ببر سیبری: در حال بررسی وضعیت ببر دیگر هستیم

 

مدیر باغ وحش ارم: ببر نر به بیماری «ایدز گربه سانان» مبتلا بود

 

هوشنگ ضیایی در گفتگوی اختصاصی با سبزپرس یکی ازاهداف ورود ببر به ایران نجات میانکاله بود

یکی از دو ببر سیبری که 9 ماه قبل وارد ایران شده بود روز گذشته در نهایت ناباوری جان باخت، در عین حال هوشنگ ضیایی مشاور معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست که در زمان ورود ببرها به ایران به نظر می رسید مسئولیت پروژه احیای ببر مازندران را بر عهده داشته، در گفتگو با سبزپرس این موضوع را رد و گفت: من در آن زمان صرفا یک مشاور بودم و بعد از ورود ببرها به ایران دفتر حیات وحش رسما مسئولیت این پروژه را عهده دار شده بود و هیچ وقت هیچ حکمی به عنوان مسئول این پروژه به من داده نشد، تنها بعد از وخیم تر شدن حال ببر نر، 10 روز پیش ابلاغیه ای دریافت کردم که برای معالجه ببر نر هماهنگی های لازم را با کارشناسان داخلی و خارجی انجام دهم. او همچنین می گوید یکی ازاهداف ورود ببر به ایران نجات میانکاله بود،چرا که بهانه خوبی بود تا میانکاله مجددا احیا شود


[ شنبه 89/10/11 ] [ 11:32 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

در فصل زمستان تعداد همایشها و کنفرانسها مرتبط با محیط زیست غالبا شکل خاصی به خود میگیرد. لذا برآن شدیم تا تعدادی از این همایشها و کنفرانسها را برای شما معرفی نماییم.

 

1-  عنوان کنفرانس: همایش ملی مدیریت پسماندها و پسابهای کشاورزی

حوزه(های) تحت پوشش: علوم کشاورزی 
تاریخ برگزاری: 7 دی 1389 تا 8 دی 1389
برگزار کننده: سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی
سایر برگزار کنندگان: تحت حمایت سیویلیکا 
محل برگزاری: تهران

تاریخ‌های مهم:
مهلت ارسال اصل مقاله: 1389/8/5
مهلت ثبت نام: 1389/10/7

همایش ملی مدیریت پسماندها و پسابهای کشاورزی

سالانه مقادیر فراوانی پسماند در بخش کشاورزی با بهای هنگفت تولید می شود اما متاسفانه بخش قابل توجهی از آن به شکل غیر اصولی و به دور از ملاحظات زیست محیطی در محیط رها و  یا دفع می گردد. همچنین تولید حجم بالایی از پساب کشاورزی تصفیه نشده و ورود آن به منابع ارزشمند آب و خاک نیز، منجر به آلودگی بستر اکوسیستم می گردد که برنامه ریزی و سیاست گذاری متولیان امر را، در تبدیل این چالش عظیم زیست محیطی، به یک فرصت گرانبها ضروری می گرداند تا با اتخاذ روش های مناسب مدیریتی و تلاش در جهت کاهش تولید پسماند و پساب ضمن افزایش بهره وری، خسارات وارده به منابع پایه نیز کاهش یابد. از سویی دیگر، ترویج و اشاعه روش های عملی مدیریت پسماند و پساب در کشاورزی گامی مهم، در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار و حفظ محیط زیست می باشد. از اینرو بررسی و جمع آوری نظرات اندیشمندان این حوزه در قالب همایش، می تواند مقدمه ای برای رسیدن به مبانی تئوریک و دستاوردهای عملیاتی موثر برای تهیه دستورالعمل ها و اقدامات اجرائی مدیریت ملی پسماند و پساب در بخش کشاورزی تلقی گردد.
محورهای همایش

مدیریت پسماند 
· مدیریت پسماندهای کشاورزی، چالشها و فرصت ها 
· پسماندهای کشاورزی و تولید فرآورده (مواد و انرژی)
· مدیریت پسماندهای کشاورزی، افزایش بهره وری و تولید محصول سالمتر
· فن آوری و روشهای نوین مدیریت پسماندهای کشاورزی
·استانداردها، قوانین، ضوابط و دستور العملهای مدیریت پسماندهای کشاورزی 
·آموزش و اطلاع رسانی در حوزه مدیریت پسماندهای کشاورزی

مدیریت پساب
·جایگاه مدیریت و پایش پساب در بخش کشاورزی
·نقش، اهمیت و اصول تصفیه فاضلاب های تولید شده در بخش کشاورزی
·اصول و روشهای نوین بازچرخانی پساب تصفیه شده در بخش کشاورزی
·جنبه های بهره برداری از آبهای نامتعارف در تولیدات کشاورزی
·استانداردها، قوانین، ضوابط و دستور العملهای مدیریت پسابهای کشاورزی 
·آموزش و اطلاع رسانی در حوزه مدیریت پسابهای کشاورزی

2- عنوان کنفرانس: نخستین کنفرانس ملی بازاریابی و برندهای حامی محیط زیست

Green Branding Conference

حوزه(های) تحت پوشش: محیط زیست (عمومی) 

تاریخ برگزاری: 9 دی 1389 تا 10 دی 1389
برگزار کننده: پوینده تاو شناسا
سایر برگزار کنندگان: سازمان حفاظت محیط زیست، تحت حمایت سیویلیکا 
محل برگزاری: تهران

تاریخ‌های مهم:
مهلت ارسال اصل مقاله: 1389/8/30


 اولین کنفرانس ملی بازاریابی و برند های حامی محیط زیست (برندهای سبز)محورهای کنفرانس:
مبانی و مفاهیم برندینگ سبز
مولفه های معرفی یک برند سبز
مبانی ارزشگذاری برندهای سبز
اولویتها و ترجیحات عمومی در مقبولیت و پذیرش برند سبز
الگوسازی در برندینگ سبز  و منافع حاصل از آن
چالشها و فرصتهای به کارگیری مفاهیم برندینگ سبز
ارتباط رسانه ها و سازمانهای مرتبط با برندینگ سبز


اطلاعات تماس با دبیرخانه:
تلفن دبیرخانه: 02188813412
فکس دبیرخانه: 02188319088
ایمیل: info@gbconference.com
وب‌سایت: http://www.gbconference.com

 

 

3- عنوان کنفرانس: اولین کنفرانس بین المللی سالانه انرژی پاک
1st Annual International Clean Energy Conference

 حوزه(های) تحت پوشش: انرژی (عمومی)انرژی های تجدیدپذیر و تکنولوژی های جایگزینسیاست، تجارت و اقتصاد انرژیبهینه سازی مصرف انرژی 
تاریخ برگزاری: 4 اسفند 1389 تا 5 اسفند 1389
برگزار کننده: مرکز بین المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی
سایر برگزار کنندگان: تحت حمایت سیویلیکا 
محل برگزاری: کرمان

تاریخ‌های مهم:
مهلت ارسال اصل مقاله: 1389/9/15
دریافت نسخه نهایی مقالات: 1389/11/1
اعلام نتایج داوری اصل مقاله: 1389/10/15
مهلت ثبت نام: 1389/11/1

اولین کنفرانس بین المللی سالانه انرژی پاک

مقدمه
بشر در چند دهه اخیر متوجه نیاز به توسعه منابع پاک و تجدیدپذیر انرژی گشته است. بدین منظور هدف او کاهش شدت استفاده از انرژی همگام با توسعه منابع انرژی پاک بوده  و امید بر این است که بتواند وابستگی اش را به سوخت های فسیلی قبل از  اتمام کامل این منابع از بین ببرد مهمترین عوامل ترغیب در این راستا، نه تنها از بین رفتن کامل منابع فسیلی بوده بلکه اثرات سوء زیست محیطی ناشی از کلیه مراحل تولید، توزیع و مصرف این سوخت نیز می باشد و از این روی است که ویژگی پاک برای انرژی مطرح می گردد.

روشن است که بهره برداری از انرژی بدون اثرات سوء زیست محیطی امکان پذیر نبوده و الزاماً واژه (پاک) با قیدی سبکتر برای حرکت هایی است که منجر به کاهش این اثرات گردند.

هدف این کنفرانس سالانه گردآوری و ارائه آخرین تحولات در تکنولوژی های فرآوری، تولید و ذخیره انرژی پاک بوده و به طور خاص، شامل مباحث مربوط به توزیع و بهینه سازی مصرف برق نیز می باشد. برگزاری کارگاه های آموزشی برای معرفی آخرین ابداعات و تحولات در ابزارهای تحقیقاتی و تکنولوژی روز همراه با مسائل اقتصادی و سیاسی در به کارگیری انرژی پاک از جمله برنامه هایی است که طی برگزاری این کنفرانس به انجام خواهند رسید.

محورهای همایش
فرآوری از منابع و تولید پاک انرژی 
خورشید
باد
امواج دریا
جزر و مد
گرمای زمین
تولیدات پراکنده
ذخیره سازی انرژی
پیل سوختی
زیست توده
برقآبی
ترافیک
منابع مرکب
بازیافت
توزیع و مصرف پاک انرژی
ریز شبکه
شبکه های هوشمند
سیستم های انرژی کارآمد
سوخت پاک
ساختمان های انرژی کارآمد
ساختمانهای هوشمند
کاهش اثرات منفی بر محیط زیست 
تجهیزات و مواد آلاینده مورد استفاده در صنعت برق
آلودگی نوری



اطلاعات تماس با دبیرخانه:
تلفن دبیرخانه: 03426228011
فکس دبیرخانه: 03426228012
ایمیل: ACEC.2011@icst.ac.ir
وب‌سایت: http://newsite.icst.ac.ir/DesktopDefault.aspx?tabid=203

 



4- عنوان کنفرانس: کنفرانس بین المللی حفاظت از تنوع زیستی و دانش سنتی
International Conference of Conservation of Biodiversity and Traditional Knowledge

 حوزه(های) تحت پوشش: زیست شناسی عمومیجانور شناسیعلوم کشاورزیگیاه شناسی 
تاریخ برگزاری: 10 اسفند 1389 تا 11 اسفند 1389
برگزار کننده: مرکز بین المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی
سایر برگزار کنندگان: تحت حمایت سیویلیکا 
محل برگزاری: کرمان

تاریخ‌های مهم:
مهلت ارسال اصل مقاله: 1389/9/15
اعلام نتایج داوری اصل مقاله: 1389/11/15
مهلت ثبت نام: 1389/11/15


کنفرانس بین المللی حفاظت از تنوع زیستی و دانش سنتی

محور های همایش:
دانش سنتی در حفاظت و بهره برداری پایدار از تنوع زیستی
Using Traditional Knowledge in Conservation and Permanent Utilization of Biodiversity

کشاورزی سنتی و تنوع زیستی
Traditional Agriculture and Biodiversity

دانش سنتی در حفاظت از زیستگاه ها و مدیریت اکوسیستم ها
Traditional Knowledge Conservation of Habitats and Ecosystems Management

طب سنتی
Traditional Medicine

اهمیت حفاظت از تنوع زیستی در اسلام و در سایر مذاهب
Importance of Conservation of Biodiversity in Islam and in Other Religions

شناخت نقش حیاتی زنان در حفظ و استفاده صحیح از تنوع زیستی
Recognizing Key Role of Women in Conservation and Correct Application of Biodiversity

دانش سنتی و سایر موضوع های مرتبط
Traditional Knowledge and Other Related Subjects



اطلاعات تماس با دبیرخانه:
تلفن دبیرخانه: 
فکس دبیرخانه: 
ایمیل: Biodiversity_2010_Conf@ICST.ac.ir
وب‌سایت: http://newsite.icst.ac.ir/DesktopDefault.aspx?tabid=202

 

5- عنوان کنفرانس: پنجمین همایش ملی زمین شناسی و محیط زیست
5th Conference of Applied Geology and the Environment

 حوزه(های) تحت پوشش: زمین شناسیمحیط زیست (عمومی) 
تاریخ برگزاری: 16 اسفند 1389
برگزار کننده: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر
سایر برگزار کنندگان: تحت حمایت سیویلیکا 
محل برگزاری: اسلامشهر

تاریخ‌های مهم:
مهلت ارسال چکیده: 1389/8/30
اعلام نتایج داوری چکیده مقالات: 1389/9/10
مهلت ارسال اصل مقاله: 1389/10/15
مهلت ثبت نام: 1389/12/1


پنجمین همایش ملی زمین شناسی و محیط زیست

محورهای همایش

- پژوهش های کاربردی در کلیه شاخه های علوم زمین که با مطالعات موردی و نوآوری های پژوهشی وفعالیت های بین رشته ای همراه باشد.
- پژوهش های کاربردی در حوزه محیط زیست و ارزیابی زیست محیطی آمایش سرزمین و بحران های آب و هوایی
- نوآوری و توسعه کاربردی در بخش معدن ، ذخایر انرژی ، نفت و گاز و انرژی های نو 



اطلاعات تماس با دبیرخانه:
تلفن دبیرخانه: 
فکس دبیرخانه: 
ایمیل: 
وب‌سایت: http://www.iiau.ac.ir

 

برگرفته از سایت مرجع دانش


[ پنج شنبه 89/10/9 ] [ 5:10 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 580886