سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

زمانی که خون در رگها به جوش می آید دیگر جای لطافت و ملایمت نیست.

من حدیث نمیدانم از آیات قران نیز بسیار کم خبر دارم ولی وقتی میخواهم از کسی یا اتفاقی دفاع کنم یا آنرا نقد کنم حق و حقیقت را سرلوحه کار خود قرار میدهم و اگر هم اطلاعی ناشته باشم سوال میکنم. 

حالا کار به جایی رسیده است که ریس سازمان جنگلها و مراتع که حدود 80 درصد زمین های مملکت در ید اختیار ایشان است با درد دل میگوید که میخواهند منابع طبیعی را تکه پاره کنند و من نمیگذارم.

یادش به خیر همین امسال بود رهبری در روز درختکاری آنجنان سخن رانی کردند که دل ما دوستداران محیط زیست را شاد کردند ولی خوب چه میشود کرد وقتی قدرت انقدر پخش و پلا میشود که هر کس میرسد ادعای قدرت می کند و اینگونه می شود که دکتر سلاجقه که کارنامه اش به قول درویش عزیز بد نیست اینگونه میگوید که من استعفا ندادم مرا کنار گذاشتند.

مگر قرار است چه اتفاقی بی افتد چه میشود که وزیر مملکت در زمان آتش سوزی ها اصلا خبردار نمیشود ولی حالا معاون خود را یک شبه کنار می اندازد و حتی در تودیع و معارفه اش هم شرکت نمیکند.

خدا به داد منابع طبیعی و ما برسد.

اینگونه که بر می آید همان عده ای که رهبری گفتند سودجویان و قاچاقچیان چوب و زمین به چنان توانایی رسیدند که یک دفعه همه چیز عوض میشود.

براستی دکتر سلاجقه چه میداند که انقدر آشفته میگوید می خواهند منابع طبیعی را تکه پاره کنند. چه توقعاتی از ایشان داشتند آیا در این مملکت که قانون رعایت نمیشود هیچ دادرسی هم وجود ندارند.

واقعا این سوالات برای من و دیگر دوستانم دغدغه ذهنی است که ای کاش مردی پیدا می شد و واضح جوابی بر این سخنان داشت.

چه می شود که فعالان محیط زیست و دیگر دل به کار نمیدهند؟

چه میشود وقتی قانون را در برزنتی می پیچند و آن را چال میکنند؟

چه میشود وقتی علایق شخصی جایگزین تخصص می شود؟

چه میشود وقتی کارشناس بر اساس نظر ریس نظر میدهد؟

به کجا میرویم؟...

اینکه چرا گفتم بیت رهبری بخواند به این دلیل است:

که وقتی دادرسی پیدا نشود در این مملکت ممکن است تنها بتوان از بیت کمک گرفت براستی اگر سخنان رهبری در روز درختکاری به شعاری در تاریخ نپیوسته است حال می بایست به دنبال سخنان دکتر سلاجقه در مورد توقعات و طرح باغ شهر که به روز مشخص است چه ایده ای پشت آن خوابیده است بود. 

یادم نمیرود وقتی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی  به شرح منابع طبیعی و محیط زیست از دیدگاه رهبری پرداخت خیلی از ابهامات تفکراتی در این زمینه شناخته و حل شد.

آیا زمان موشکفی و اعلام نظر فرا نرسیده است. محیط زیست و مردمان این دیار تا چه حد باید تاوان بی لیاقتی و به قول دکتر سلاجقه خیانت را پس دهند؟


[ چهارشنبه 90/5/12 ] [ 11:14 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

هر دم از این باغ خبری می رسد

وقتی مهندس درویش در خصوص محیط زیست ایران گفت که دیگر کاری نمیشود کرد جز فکر کردن به آنچه که بوده من خیلی ناراحت شدم چرا که مهندس درویش با اینهمه ناملایمات ساخته است. ولی امروز با خوندن این خبر به ایشون حق میدم.

خبر از این قرار است که آقای دکتر سلاجقه را هم استعفاش دادند. برکنار شد. طفلی خودش هم خبر نداشت. واقعا آدم چه حالی می شه . نمی شه؟ و قرار سازمان جنگلها بعد از 106 سال منحل بشه 

به گزارش خبرگزاری سبز پرس «علیرضا اورنگی» با حکم وزیر جهاد کشاورزی سرپرست سازمان جنگلها و مراتع کشور شد و به جای «علی سلاجقه» نشست.

 

 

ساعت 17 امروز (سه شنبه) وزیر کشاورزی طی حکمی اورنگی، رئیس سازمان امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی را به سمت سرپرستی سازمان جنگلها و مراتع کشور منصوب کرد. این در حالی است که در چند روز گذشته، درباره تغییر مدیریت این سازمان خبری منتشر نشده بود. 
مراسم معارفه اورنگی صبح فردا در محل سازمان جنگلها و مراتع و بدون حضور صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی و علی سلاجقه برگزار خواهد شد. خلیلیان فردا در جلسه هیئت دولت حضور خواهد داشت و سلاجقه نیز حاضر نشده تا در غیاب وزیر، در مراسم تودیع خود شرکت کند. 
گفته می شود دولت قصد دارد امور حفاظت جنگل ها و مراتع را به «سازمان حفاظت محیط زیست» واگذار کند و معاونت آبخیزداری این سازمان را نیز به سازمان امور اراضی وزارت کشاورزی منتقل کند. 
با این کار عملا سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور که به سازمان «منابع طبیعی» نیز شهرت دارد پس از 106 سال فعالیت منحل خواهد شد. 
پیش از این سلاجقه پیشنهاد تاسیس «وزارت منابع زیستی» را ارائه داده بود و گفته می شود اختلاف نظر او با صادق خلیلیان بر سر ساختار جدید منابع طبیعی کشور باعث خروج او از سازمان جنگلها و مراتع کشور شده است. 
سلاجقه که سیزدهمین رئیس سازمان جنگلها، مراتع و ابخیزداری کشور بود، دقیقاً 400 روز در این سمت حضور داشت.

 

می شود گفت خدایش بیامرزد

در قسمت نظرات یه پیشنهادی دادم بد نیست مدیران رسانه ها به این مسئله توجه خاص داده باشند. 

 

نظر: یه پیشنهاد برای سرویس های خبری دارم زحمت بکشید دیده بانان خودتون را طی این مدتی که قراره مدیر جدید در پست خودش بشینه و این سازمان را تحویل محیط زیست بده بیشتر کنید. چرا که میتونید بدترین سوژه ها تاریخ ایران را یادداشت کنید چرا که دکتر سلاجقه که انقدر هوادار محیط زیست بود تو دوره مدیریتش کلی از جنگلهای ایران از دست رفت خدا به دادمون برسه وقتی این آقای اورنگی اومده سر کار نه اینکه ایشون متخصص نیست و اصلا به درد این پست نمیخورد، نه؟ چون اصلا شناختی به ایشون ندارم حتی ممکنه بهتر از دکتر خودمون هم باشه - که بعید میدونم تو این دولت جایگزین های بهتری از قبل برای پست ها مهم بگذارند- ولی با این حال به نظر میرسه این چند ماه میتونه بهترین دوران قاچاقچیان چوب باشه.

چون!!!!

 

 


[ چهارشنبه 90/5/12 ] [ 11:56 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

ایمیلی را دریافت کردم که در آن خبر بازداشت اعضای انجمن سبز چیا درج شده بود. پس از بررسی وب سایت انجیو مطلب زیر را در مورد چگونگی بازداشت دوستان دیدم که به شرح زیر می باشد:

روز شنبه مورخ 1390/5/1 سه نفر از اعضای هیئت مدیره انجمن سبز چیا، به نامهای آقایان: شریف باجور، بهروز داروند و محمد ایرج قادری از سوی اداره ی اطلاعات شهرستان مریوان بازداشت شدند.آقای شریف باجور، عضو هیئت مدیره و مسئول کمیته ی مقابله با بحران (این کمیته شامل اطفای حریق جنگل ها و مراتع، سیل و زلزله و بحرانهای مرتبط با اهداف انجمن می باشد) در ساعت 13 روز شنبه جهت پاره ای توضیحات به اداره ی اطلاعات فرا خوانده شد. در ساعت 16 همان روز آقای بهروز داروند، عضو هیئت مدیره و از اعضای کمیتهی حمایت از حیوانات به اداره ی اطلاعات فرا خوانده شد، سپس در ساعت 18 همان روز آقای ایرج قادری، عضو هیئت مدیره، عضو هیئت موسس، از اعضای کمیته ی فرهنگی و عضو هیئت تحریره ی دوهفته نامه ی خبری زیست محیطی چیا، به ادره ی اطلاعات مریوان به همان منظور فرا خوانده شد که متاسفانه تا هنگام تهیه ی این خبر مورخ 1390/5/4 هنوز باز نگشته اند.

با عنایت به:

1- نص صریح اساسنامهی انجمن سبز چیا که اهداف و فعالیت های انجمن صرفا زیست محیطی بوده است.

2-ثبت قانونی انجمن سبز چیا به شماره ثبت 33

3-انتخاب انجمن سبز چیا در سه سال متوالی از سوی استانداری و ادار ه ی کل محیط زیست استان کردستان بهعنوان انجمن برتر استان کردستان.

4-تهیه ی گزارش ماهانه نیروی انتظامی شهرستان مریوان از انجمن سبز چیا.

5-تعامل و مکاتبات مختلف با ادارات دولتی به ویژه ی ارگانهای امنیتی.

6-حضور مستمر در آتشسوزی جنگل های شهرستان های مریوان و سروآباد، آموزش مسائل زیست محیطی روستاییان، پاکسازی دریاچه زریبار، پاکسازی روستاها، درمان کردن حیوانات مختلف آسیب دیده و ...

 

بنابراین انجمن سبز چیا و این سهتن عضو هیئت مدیره از هر گونه اتهامی مبرا می باشند و برای جلوگیری از به وجود آمدن هرگونه بحران، انجمن سبز چیا و خانواده ی این سه نفر، از تاریخ بازداشت آنها به طور مستمر با فرمانداری شهرستان مریوان، نماینده ی مجلس و اداره ی اطلاعات در تماس بوده و خواستار آزادی هر چه سریعتر این سه نفر عضو هیئت مدیره ی خود بوده است.

 

انجمن سبز چیا

چهارم مرداد ماه 1390

 

البته در پی بررسی این خبر از دوستان بر آمده ام که در صورت تایید خبر به سمع و نظر شما می رسانم.

 


[ یکشنبه 90/5/9 ] [ 11:48 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

انقدر در مورد این طرح باغ ویلا یا همان باغ شهر تحقیق کردم و نوشتم که خسته شدم

آآخرین خبر اینکه  همشهری با این مطلب 

ساخت باغ ویلا از جیب طبیعت

موضوع را داغ کرد.

به یک نکته کوچک که یکی از دوستانم در گوشم گفت دقت شما را جلب می کنم که:

این ها همش یه بازیه که چون نزدیکه انتخ...... هست دارن روش مانور میکنن بالاخره باید بهانه ای برای پوشش اخبار نامزد ها باشد.

از قدیم گفته اند در فضای سیاسی ایران همیشه باید مردم بر روی صندلی بنشینند و وقتی پرده باز شد تئاتر خود را نگاه کنند اینکه صحنه را چه جور چیده اند و بازیگران را چگونه گریم کرده اند و در پشت پرده نمایش چه گذشته است را باید تنها مدیران برپایی نمایش بدانند. 

بر این اساس به نظر می رسد طرح باغ شهر یا باغ ویلا را بخواهند انجام بدهند می دهند چه ما بگویم چه کارشناسان چه مقام معظم رهبری 

کلا به نظر می رسد در ایران خواستن توانستن است البته برای بعضی ها و برای بعضی ها که تقریبا 99 درصدی می شوند خواستن نتوانستن است و نشدن اصرار هم نکنید که فایده ندارد ممکن است در 2 یا 4 سال بعد کمی این درصد تغییر کند اما ما همیشه تو اون قسمت درصد بیشترینی هستیم که در قسمت دوم قرار میگیرند.

خوب خیلی زیاد دارم حرف می زنم شما دوستان همینکه برسید این چهار لینک 1 و 2 و 3 و 4 را بخونید خیلی وقت گذاشته اید.

ولی یادتان باشد که ...... (خودتون میدونید چی می خوام بگم. نمیدونید؟)


[ یکشنبه 90/5/2 ] [ 1:33 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
<< مطالب جدیدتر           

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 580885