سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

در هفته محیط زیست هستیم.

در همدان که آب از آب تکان نخورده البته یک اتفاقاتی افتاده که بد نیست ولی...

سال گذشته به همراه اعضای انجیومون که نامش موسسه حیات سبز سرزمین است با کلی التماس و خواهش و کاسه گدای پیش هر مدیر و شهروندی دراز کردن تونستیم دو تا برنامه که نمایشگاه کودک و محیط زیست و نیز نمایشگاه عکس پرندگان برگزار کنیم که حداقل مردم بدونند بابا هفته ای هم به نام هفته محیط زیست وجود داره. که البته با بی معرفتی مسئولان مواجه شدیم و چه در افتتاحیه و چه در اختتامیه خدا را شکر هیچ یک از مدیران دولتی حضور پیدا نکردند که بعدا این جز افتخارات ما درج شد. چرا که در اختتامیه محل برگزاری مراسم مملو از شهروندان و کودکانی بود که با حضور گرمشون باعث شدند خستگی از تن همه ما بیرون برود.

اما امسال مراجعه کردیم ببینیم قرار است اتفاقی بی افتد که خوشبختانه گفتند دریغ از یک قران (geran) هزینه برای هفته محیط زیست ولی ازمون خواستند که بدون هزینه برنامه و طرح ارائه کنیم. اونجا بود که یاد پیامبران افتادم و گفتم یکیشون زحمت بکشند معجزه کنند. که البته معجزه ای هم اتفاق افتاد و ما طرح بدون هزینه که حتی درآمدزا بود  پیشنهاد دادیم که به خاطر ..... ( بعدا خواستین ازم بپرسین میگم) موافقت نشد.

بالاخره سرتونو درد نیارم خانم طاهری نائب دبیر موسسه یک طرح عالی و بی هزینه آورد که بیاییم در مدارس مسابقه نقاشی با محوریت جنگل به خاطر سال جنگلها و محیط زیست برگزار کنیم. یک کم در جلسه هیئت مدیره کم و زیادش کردیم و رفتیم سراغ اداره کل محیط زیست اونها هم که دیدند هزینه ای براشون نداره گفتند خدا خیرتون بده پس شما کجا بودین (آخیی دلم براشون سوخت نزدیک بود دست کنم تو جیبم و......) خلاصه با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک همدان که فراخوان های ما را فکس کردند تونستیم مسابقه را اجرا کنیم طی 7 روز 150 اثر نقاشی توسط دانش آموزان مقطع ابتدای برای ما ارسال شد که در 17 خرداد توسط تیم داوری 12 اثر برتر انتخاب شد و رایزنی با تله کابین گنجنامه انجام گرفت که قرار شد برای هر برنده 3 بلیط رفت و برگشتی تله کابین تهییه شود که دانش آموز به همراه پدر و مادر خود از آن استفاده کنند و  در مراسمی به افراد برتر اهدا شود. و یا به نشونی آنها پست شود.

خلاصه کل برنامه انجیو ما در هفته محیط زیست شد همین برنامه البته تو بحث فرهنگسازی و زدن تلنگر به دانش آموزان بد نبود ولی اون انرژی که ما سال قبل داشتیم به خاطر بعضی بی خیالی های ... خوب بروز نکرد. امیدواریم در آینده مشکل مالی سد راه ما نباشد و ما بتوانیم به اهداف خود که همانا فرهنگسازی مسایل زیست محیطی می باشد برسیم.

بردار بزرگوارم مطلبی را پیشنهاد دادند که لینک آن را براتون بذارم خداییش تابناک هم تکانی به خودش داد و یک خبر داغ محیط زیست روی وب سایتش خودش قرار داد. ( خدا یا شکر)

تیتر آن مطلب سال سیاه محیط زیست ایران؛ مدیریت رو به رشد یا ناکارآمد؟ برای خوندنش وقت بذارید بد نیست.


[ شنبه 90/3/21 ] [ 11:3 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 580874