سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

در این نگارش مصاحبه ای با روزنامه همدان پیام داشتم و در مورد مشکلات گردشگری زمستانی در همدان مطالبی را مطرح نمودم که برای خواندن متن کامل میتونید روی لینک خبر کلیک نمایید.

 

زمستانی دیگر آمد

گردشگری فصلی همدان همچنان در رکورد

روزنامه همدان پیام 23/09/92

همدان پیام : همدان از جمله استان‌هایی است که با شروع فصل سرما همچون استانهای برف خیز دیگر در کشور دچار رکود مسافرت می شود.

کارشناس ارشد اکوتوریسم در گفتگو با همدان‌پیام در این زمینه عنوان کرد: وقتی که موضوع زمستان و برف مطرح می‌شود توجه همگان به این مهم معطوف می‌شود که این روزها زمان اسکی و یخ‌نوردی و کوهنوردی است.
محمد سوزنچی ادامه داد: براساس میانگین آماری که هواشناسی تقریباً هر ساله اعلام می‌کند. زمستان همدان دارای 45 روز برفی است و این پتانسیل ارزشمندی است برای برگزاری برنامه‌های جانبی در راستای جذب گردشگر. برنامه‌هایی همچون جشنواره آدم برفی، استوموبین رانی، اسکی روی برف و ورزشهای تفننی که شاید در هر کجای دیگر در غرب کشور کمتر موقعیت به اجرا درآمدن آن وجود داشته باشد.
این کارشناس ارشد اکوتوریسم گفت: زمستان برای همدان فرصتی است تا از کلیشه‌ای معرفی شدن در حوزه گردشگری جدا شود... ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/9/25 ] [ 4:1 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

گزارشی تکان دهنده از دوست و فعال محیط زیست زاگرس محسن تیزهوش

وقتی قرار به افزایش تاج سد شد. تیم کارشناسی گزارشی از رسوب فراوان سد اعلام کردن یک گروه ژاپنی اعلام کرد که حاضر از رسوبات را بیرون بکشد ولی حق استفاده اش با آنها باشد. و مدیران وقت با اعلام خودکفایی در مدیریت سدها قرارداد افزایش تاج سد را به نفع پیمانکاران امضا کردن و امروزه آب از حد تاج قبلی سد پایین تر است.

از بین بردن جنگل دست کاشتی که در زمانی محفل گردشگران نطقه بود و زیر آب رفت ول یقبلش بریده شد و امروز تنهای بریده اش از آب بیرون مانده.

رسوب یکی از بهترین خاکهای کشاورزی منطقه در دل سد اکباتان

 

از اینرو تلاشهای کشنده مدیران بدون امضائ کارشناسان معتبر حلقه گمشده ماجرای امروز سد اکباتان است.

 

منبع عکس: سبزپرس


[ چهارشنبه 92/9/20 ] [ 10:16 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 114
بازدید دیروز: 106
کل بازدیدها: 581832