سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

با توجه به برنامه ریزی موسسه حیات سبز سرزمین به عنوان یکی از انجیوهای محیط زیستی همدان نشستی صمیمی را بجهت آشنایی دوستداران محیط زیست با این موسسه و فعالیتهای آن در سازمان محیط زیست همدان برگزار کرده ایم.

در ای برنامه که با پخش یک قسمت از کلیپ HOME آغاز میگردد به معرفی فعالیتهای انجام گرفته انجیو و برنامه های آینده آن میپردازیم و همچنین آقای مهندس بلمکلی از اساتید برجسته محیط زیست و پرنده شناس مطرح در باره تنوع زستی و جنگلها سخنرانی ایراد میفرمایند. در انتهای نشست نیز عضو گیری از دوستداران محیط زیست انجام میگیرد.

لذا از تمامی فعالان محیط زیست دعوت میکنیم در برنامه ما حضور یابند و انجیو نوپای ما را هدایت و همراهی نمایند.


[ دوشنبه 89/10/6 ] [ 8:29 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

موسسه حیات سبز سرزمین


[ شنبه 89/10/4 ] [ 6:52 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

مطلبی را بر روی سایت خبرگذاری مستقل محیط زیست خواندم و تعجبم بیشتر شد. متن خبر  تشریح اقدامات محیط زیستی باشگاه سایپا  برایم عجیب بود.

البته قبلا مطالبی را در خصوص حمایت سایپا از محیط زیست خوانده بودم. ولی این بار یاد مشکلی خاص در خودرو سازی  سایپا افتادم اگر یادتان باشد در بحث الودگی هوای تهران و تعطیلی چند روزه سازمانهای مختلف بطبق خبرهای درج شده خودرو سازان مطرح تعطیل که نکرده اند هیچ حتی تولید را با همان قدرت ادامه داده اند متن خبری را براتون میگذارم بخونید و نتیجه بگیرید. 

آنچه در آلودگی هوای تهران نادیده گرفته شده است مسئولیت‌های فراموش‌شده در یک کلان شهر

البته من نمیخواهم اقدامات موثر سایپا در بحث فرهنگ سازی محیط زیست و حمایتشون را از آهوی ایرانی هیچ بخوانم ولی پیشنهاد میکنم که اگر میخواهید محیط زیست را حفظ کنید واقعا برای محیط زیست دل بسوزانید نه اینکه دنبال ع . و.ا.م  ف.ر.ی.ب.ی باشید. چون در بحث محیط زیست اغلب افراد دلسوز میدانند که چه اتفاقاتی افتاده است و این افراد دلسوز مانند عوام نیستند که با دیدن مطالب قشنگ خوشحال شوند و دس و هورا بکشند.

 


[ پنج شنبه 89/10/2 ] [ 12:36 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

اولین کاری که بعد از وارد شدن به اینترنت میکردم چک کردن وبلاگ پر ارزش محمد درویش بود. با خوندن مطالب به روزش و همچنین دیدگاههای خوانندگانش اطلاعاتم را فزایش میدادم.

بعد سراغ سبز پرس و ایرن میرفتم .

ولی اینبار که به وبلاگ مهار بیابانزایی سر زدم دیدم که وبلاگش فیلتر شده است. از تعجب چندین بار امتحان کردم بعد از 2 روز باز هم دیدم که باز نمیشو. بسیار ناراحت شدم تا به دلنوشته هایش http://i.darvish.info/ رفتم و با خواند مطلبی با عنوان 

آیا سرزمینی که کُنام پلنگان و شیران شود ، ویران می شود؟! 

و دیدن عکس

آن چنان ناراحت شدم که نمیدانستم چه کار کنم.

پس شروع به خواندن دیدگاه های دوستانش کردم همه گفته ها حاکی از بغض و ناراحتی برای این حادثه غم بار بود.

مگر دریش چه گفته بود مگر اعلام مشکلات محیط زیستی جنبه ضد اخلاقی یا سیاسی دارد.

خلاصه پس از خوند 70 نظر بالاخره نظر خودم را دادم.

محمد درویش و وبلاگش اولین جرقه های محیط زیستی را در ذهن من روشن کردند. او کسی است که با اطلاعات ناب و سرشارش بهترین استاد محیط زیستی من بوده است و نمیتوانم استادم را خاموش و ساکت ببینم.

واقعا برایم پر ارزش است و واقعا میخواهم از مسئولین امر بخوام که چرا وبلاگ بزرگ محیط زیستی اورا فیلتر کرده اند. و

منتظر جواب میمانیم ولی نه در سکوت بلکه با صدای از خشم بلند.

 

 


[ پنج شنبه 89/10/2 ] [ 1:30 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
<< مطالب جدیدتر           

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 168
کل بازدیدها: 581895