سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

چندی است که بهار آمده و رنگ و بوی زمستان در حال رفتن است.

با خود گفتم برای امسال بر اساس داده های قدیمی و نظرات دوستان یک پیش بینی انجام دهم. ببینم وضعیت محیط زیست ایران در سال 90 چگونه خواهد بود. لذا بر آن شدم که قسمتی را برای نظر سنجی در قسمت راست صفحه وبلاگم به نمایش بگذارم، تا دوستان محترمی که از وبلاگم بازدید میکنند نظرشان را نیز بر این صفحه نظر سنجی قرار دهند. ببینیم دیدگاه دوستان به آینده چگونه است.

یادم میاد وقتی برای اولین بار راهی اردو شدم پدرم دفترچه و قلمی را توشه راهم کرد و گفت: که در اولین برخوردت با دوستانت اخلاق و رفتار آنها را پیش بینی کن و برای هر کدام صفحه ای قرار بده و قبل از شروع اردو در موردشان بنویس. در انتهای اردو مجددا نگاهی به صفحات دفترچه ات بی انداز و ببین که چقدر در نگاه اول آنها را درست دیده و تشخیص داده ای.

من از آن وقت یاد گرفتم که در نگاه اول تحلیل کنم و در نگاه آخر بررسی کنم و این نصیحت برایم بزرگترین کلاس آموزش رفتار شناسی بود. 

حالا بعد از گذشت چند سال میخواهم این روش را برای جلب نظر دوستانی که به نحوی به محیط زیست ایران دلبستگی دارند اجرای کنم. با این تفاوت که این اردو 365 روز طول میکشد. و در آخرین روزها اگر زنده بودیم، به همراه شما ببینیم که آیا نظرات اول سالمان چقدر درست بوده و آیا برداشت های ما درست بوده یا نه؟ 

این نظر سنجی را تا دوماه اول سال ادامه میدهیم. یعنی تا تاریخ 31 اردیبهشت ما. و خوشحال میشوم که شما من را در این نظر سنجی همراهی کنید.


[ شنبه 90/1/6 ] [ 12:31 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

میدونید یه رسمی توی عید کریسمس هست و اون اینه که شخصی به نام بابانوئل شب عید زیر بالش یا یک جای مخفی یک هدیه ای را برای بچه ها میگذاره که وقتی بچه ها از خواب بیدار میشوند و اون رو میبینند با کلی خوشحالی ازش یاد میکنند.

حالا تو عید نوروز ما هم بابانوئلی پیداشده و یک عیدی خیلی خوب به ما داد. 

عنوان عیدی این بود:

 

با اینکه داس دلهره؛ گردن این دقیقه ها رو میشمره ... نوروز را همچنان عشق است!

درویش مرد تاریخ ساز محیط زیست ایران، بالاخره نوشت.
محمد درویش
بالاخره وبلاگی را که  همه منتظرش بودیم ساعت 00:45 آخرین شنبه سال 1389 به روز شد اون هم با چه مطلب پر و پیمونی.
تو این نوشته مهندس درویش آنچنان سال 89 را به تفسیر درآورده که اگر کسی اطلاعی از مسائل محیط زیستی سال 89 نداشته باشد با خوندن این مطلب و لینکهایش تمام اتفاقات را درک خواهد کرد.
همیشه میگن انتظار سخته ولی وقتی به سرانجام برسه خیلی خوش آیند میشه. و این انتظار ما برای دیدن دوباره مهار بیابان زایی بالاخره به ثمر نشست.
از همین جا به عنوان یک عضو کوچک از جامعه بزرگ میحط زیستی کشور عرض ارادتی مخصوص و ویژه دارم خدمت محمد درویش بزرگوار.
و به تمام دوستان محترم یادآوری میکنم که حتما تمام مطالب این پست جناب درویش را با لینکهایش بخونید که از تمامی وقایع سال 89 با خبر بشوید.
سود استفاده از عنوان یادداشتچشمک
از اینجا یه پیشنهاد هم بدم برای تمام دوستانی که میخواهند در یک طرح بین المللی بزرگ همراه بشوند و یک عیدی به مادر خودشون یعنی زمین بدهند
و اون اینه که در طرح ساعت زمین قرار است در  آخرین شنبه ماه مارس هر سال که امسال مصادف با 6 فروردین سال 90 است به مدت یک ساعت میلیونها نفر از مردم جهان در ساعت 21:30 -20:30 با خاموش کردن چراغهای اضافی و با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی همراه بشوند و شما دوست گرامی میتونید تو هر عید دیدنی که میروید این مطلب را بیان کنید که قرار است ما نیز به جامعه جهانی برای هدفی بزرگ بپیوندیم. و احتیاج نیست که یک ساعت تو تاریکی مطلق باشیم. همین که چندتا لامپ را خاموش کنیم یا تلویزیون و وسایلی را که مصرف برق بالای دارند را خاموش نگه داریم و یا اینکه حدقل مصرف برق را داشته باشیم. کافیه که خودمونو جزیی از این حرکت جهانی بدونیم.

 


[ سه شنبه 90/1/2 ] [ 11:40 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
<< مطالب جدیدتر           

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 56
بازدید دیروز: 65
کل بازدیدها: 582452