سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

امروز کارگاهی توسط هلال احمر و جهاد دانشگاهی در همدان برگزار گردید در زمینه کمپ های نوروزی و از من خواسته شد که در زمینه استقرار در طبیعت کارگاهی را به عهده بگیرم.

البته این کارگاه 54 نفر شرکت کننده داشت که با تعاریف کارگاه جور در نمی آمد. از طرفی به خاطر وابستگی و علاقه بسیار زیادم به امدادگری و سابقه ای در زمان دانشجویی این کارگاه را پذیرفتم. مخاطبینم امدادگران استان همدان از شاخه های آزاد و دانشجویی بودند که در فضای بسیار صمیمی کارگاه جریان پیدا کرد. که البته دیدن دوستان قدیمی ام نیز جای بسی خوشحالی داشت. سرفصل های تعریف شده زیاد با موضوع کلا س همخوانی نداشت و این باعث شد که با استفاده از کتاب و جزوه ی استاد سخت باز و مطالب مختلف، فایل پاورپوینتی را ایجاد نمایم.

و چون به دوستانم قول داده بودم که عکس طریقه چیدمان کوله پشتی را که استاد عزیزم آقای ستوده شایق در وبلاگ نشاط کوهستان خود قرار داده بودند را از اینجا لینک کنم. به وعده خود وفا کرده باشم.

در ادامه کلاس کلیپ HOME که شبکه 2 به مدت 15 دقیقه ادیت کرده را نیز به نمایش گذاشتم. تا موضوع ارتباط طبیعت و تاثیر انسان بر آن را بار دیگر به دوستانم گوشزد کنم. که متاسفانه به خاطر حجم بالای این کلیپ نتونستم آنرا در این وبلاگ آپلود کنم.


[ چهارشنبه 90/12/17 ] [ 10:28 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

بالاخره موقعیتی پیش آمد و توانستم گروهی از تورلیدرهای استان همدان را ملاقات کنم و 3 روزی در جمع با در سفر به خوزستان باشم. و چه درس آموختم و چه رازها شنیدم. و چه دوستانی پیدا کردم. هر کدام از دیگری مهربانتر. این سفر برایم سختی هایی داشت که وقتی در کنار درسهایش میگذارم از آن سختی ها لذت می برم. در همین زمینه گزارش خوبی را دوست و استاد عزیزم حسین زندی در وبلاگ فانوس ایران نگاشته است. که شما را دعوت به خواندن آن میکنم. راستی یادم رفت از خودم هم تعریف کنم. یک دوره تسهیلگری با موضوع تاثیر جوامع محلی بر صنعت پرنده نگری گذاشتم. که نتایج آن را به صورت گزارشی در آینده ارائه خواهم داد.

حال با هم به وبلاگ حسین می رویم و متن کامل  پنجمین جشن راهنمایان گردشگری کشوردر استان خوزستان را میخوانیم.

 


[ دوشنبه 90/12/8 ] [ 11:49 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]

در گذر از وبلاگ همکار و دوست بسیار خوبم که همواره در برنامه های موسسه حیات سبز سرزمین محور اصلی بوده اند، عنوان متن "زمین عیدت مبارک" جلوه گر شد. نگارش سمیه طاهری به قدری روان و پر معنا بود که چندین بار آن را خواندم و از ادبیات لذت و از اشتباهات ناراحت شدم. چند سطری را برای شما میگذارم تا بخوانید و ادامه اش را از لینک وبلاگ حرفهای زیست محیطی ببینید.

زمین

ای زمین، ای مهد آرامش و سکوت

ای اسوه مقاومت و پایداری

"دوستت دارم" تو را ای مهربان

هر لحظه برای کوتاه کردن مسیرهای زندگی مان، جاده هایی به پهنای نابودی درختانت، جدایی و نابودی موجوداتت و عمق دادن به زخمهای التیام ناپذیرت، روح مهربانت را هر لحظه تکه تکه کردیم و برای داشتن آرامش و راحتی، هر لحظه بیشتر از لحظه ای دیگر بر گنج های بی پایانت دست بردیم و بی آنکه به نابودیشان فکر کنیم هر لحظه به نیستیشان افزودیم، ....

ما که هر لحظه دم از مسلمانی و دین می زنیم و ساعت ها در رکوع و سجود خالق هستی مناجات می کنیم یادمان رفته است که با کارهایمان لحظه لحظه عبادت های شیرینمان را از بین می بریم،....

به کودکانمان آموختم که اگرمقررات راهنمایی و رانندگی رعایت نشود، هر لحظه جانمان به خطر می افتد ولی باز یادمان رفت که بگویم اگر آب و هوا و خاک آلوده شود و یا جنگل و دریا نابود، و زباله ها همچنان افزایش یابد، این ما هستیم که شاید در آینده ای نه چندان دور مرگ را به زندگی همراه با مشقت و بیماری ترجیح می دهیم،....

پیشاپیش تبریک می گوییم سال جدید را به تو ای زمین

هر چقدر ظاهرت را نابود کنند باز دلت پاک و زلال و بی ریاست

"زمین عیدت مبارک"

 هدیه کوچکی از طرف سمیه طاهری کوچک ترین عضو از طرفداران محیط زیست ایران زمین


[ جمعه 90/12/5 ] [ 6:59 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 103
بازدید دیروز: 96
کل بازدیدها: 581715