سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

این پتروشیمی میانکاله عجب موضوع جالبی شده . میخواستم تو این یادداشت در مورد کشاورزی اورگانیک صحبت کنم، ولی نظرات خوانندگان سبز پرس را دیدم دلم نیومد اونو براتون نگویم.

قضیه از این قرار است که:

 گفتگویی را سبز پرس با آقای مقیمی انجام میدهند. و ایشون با انتقاد از مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست در احداث پالایشگاه در نزدیکی بهشهر این سازمان را به ضعف توان علمی و کارشناسی متهم کرد. از سوی دیگر او اعلام کرد که حاضر به مناظره با مدیران این سازمان در رسانه ملی است.

و این گفتگو ادامه پیدا میکند تا اینکه ایشان مگویند ما از سازمان محیط زیست تحقیق و تفحص می کنیم. لینک خبر را میگذارم برای اینکه بیشتر مطالعه کنید و ببینید که چه گفته:

اما مردم و خوانندگان این خبر واکنش نشان دادند و با گذاشتن 29 نظر آنچه که باید به این آقای مقیمی باسوات بگویند را گفته اند. و از همه کاملترینشون نظر خانم مژگان جمشیدی و حر منصوری است که کاملا سر نخ را مورد نقد قرار میدهد.

این نظرات نشان از تعلق خاطر مردم و کارشناسان به محیط زیست و مهم بودن آن است البته بعضی از دوستان نظراتی در تایید فرمایشات نماینده بهشهر داده اند که اگر آنها نیز از قصد ایشان با خبر بودند نظرشان را به احتمال زیاد عوض میکردند.

پس نظرات مهم را براتون می گذارم و اگه خواستید میتونید از لینکش استفاده کنید برای خوندن کل نظرات.

انتقاد شدیداللحن نماینده مردم بهشهر از عدم راه اندازی پالایشگاه در بهشهر  :

http://up.iranblog.com/images/x1wwp09xq9ftfzn3goq7.jpg

 

نبی یان

به آقای نماینده محترم بفرمایید، سال‌هاست که استانهای شمالی در بحث دفع پسماند و فاضلاب خود وامانده‌اند و هیچ راهکار و برنامه زمانی مشخصی برای رفع این مشکل بزرگ ندارند. اکثر رودخانه‌ها و آبهای زیر زمینی آلوده شده‌اند. زباله های بیمارستانی و پسماند شهرها در بسیاری از مناطق جنگلی رها می‌شوند. چگونه است که تصور می‌کنید صنایع نفت و پتروشیمی را می‌توان بدون خطر در شمال ایجاد نمایند؟؟؟ اگر راست می‌گویید ابتدا این را چاره کنید ...
بیش از پنجاه درصد از این مملکت بلا زده بیابان بدون معارض است، چرا دست از سر این 12 درصد جواهر سبز شمالی بر نمی‌دارید؟؟
بهانه اشتغال دارید؟ چه برنامه‌ای برای سالی 20 میلیون نفر مسافرت به استانهای شمالی دارید؟ چرا به این ثروت و بهره‌وری بالای گردشگری این مناطق درست نگاه نمی‌کنید؟؟ 

چرا باور ندارید که بازده مالی گردشگری از نفت بیشتر است؟!!! یا شاید باور دارید و داستان چیز دیگری است؟

 

مه لقا کاشفی

با سلام
اگر توان اجرائی در جمع اوری زباله معمولی ضعیف باشد چگونه می توان از پسماندهای شیمیائی و صنعتی و زیان ها ی انها سخنی به میان نیاورد . به پالایشگاه تهران بنگرید که چگونه الودگی ابهای زیزر زمینی را در پی داشت.اگر به جای اقای محمدی زاده یک فرد معمولی در بیرجند کارخانه سیمان احداث می کرد چه بلائی بر سرش می امد.اقای مقیمی که از کشورهای اروپائی در مورد استقرار صنایع الوده صحبت می کنند باید همه عملکرد انها را قبول داشته باشند.وقتی مردم از هیچگونه بیمه ای بر خوردار نیستند و در صورت ابتلا به سرطان باید بمیرند و یا خانه و زندگیشان را بفروشند و خرج بیماری کنند اقای مقیمی پاسخگو هستند؟

 

بی نام

در کنار همه حرفهای غلط این آقا یکی را درست گفته اند که امثال آقای .... و ......زمانی خودشان پتروشیمی را به استانهایی که در آنها استاندار بودند بردند. این را هم درست گفته اند که در سازمان محیط زیست کارشناس با سواد نیست. از اینکه پیشنهاد داده اند تعدادی از کارشناسان سازمان را به پول خودشان به خارج جهت با سواد شدن می فرستند هم جالب است. این بابا بدجوری دندانش با پالایشگاه گیر کرده و حاضرند هر کار دیگری بکنند مثلا ...... خودتان حدس بزنید.
آقا جمعیت زیاد است و نمی توانید با بیکاری مقابله کنید چرا با پول مردم را تشویق به بچه دار شدن می کنید!
حالا یکی گفت 5/2 میلیون شغل ایجاد می شود شما هم جدی گرفتید! حرف است دیگه. که داده کی گرفته! حرفهای مسئولین مثل مهریه است.

 

حر منصوری -دیده بان میانکاله

احمد علی مقیمی که خود را صاحب بهشهر ،میانکاله و مردم منطقه میداند کمترین توجه را بهداشت و سلامت مردم و همچنین محیط زیست دارد و ایشان بهیچ وجه در مورد مسائل زیست محیطی قابل مذاکره نیستند اماااااا از طرف دیگر حرکات مشکوک قائم مقام محیط زیست کشور که احتمال خیلی زیاد کاندیدای نمایندگی مجلس بهشهر را در انتخابات آینده خواهد بود را هم نباید کم اهمیت شمرد . بصورتی که در نشست شبانه خود با مردم حسین آباد مطرح کرده که نمیگذارم پالایشگاه از اینجا به جای دیگری برود و با فاصله کمی اجرا خواهد شد . ومسئله اینجاست آیا قائم مقام محیط زیست باید در جلسات شبانه با مردم منطقه در مورد ساخت و ساز و عمران منطقه صحبت کند یا ایشان هدف دیگری دارد ؟؟؟

یکی از دلایلی که مقیمی را در مناقشات اخیر عصبانی کرده این است که او اعتقاد دارد شاعری می خواهد در حال حاضر از طریق سازمان احداث پالایشگاه را متوقف کند و بعد از بدست آوردن کرسی نمایندگی مجلس و خروج از سازمان محیط زیست خود تائسیس پالایشگاه را پیگیری نماید .

 

کارشناس

چقدر شفاف جناب مقیمی افاضه کلام نموده است: ما فلان کار را می کنیم, بهمان کار را می کنیم... کارشناس می فرستیم اروپا... ضوابط را اجرا می کنیم و... آخر عزیز دل برادر!!! بنده خدا با چه زبانی بگه که من هم در پالایشگاه سهم دارم. جنای مهندس محمدی زاده لطفا تعامل کنید تا لااقل جناب مقیمی برای ایام بازنشستگی دستشان تنگ نباشد.

 

علی طبرستانی

سلام
آفرین به نماینده مردم بهشهر. بالاخره یکی پیدا شد و بگوید که حاکم لباس به تن ندارد.
بله توان علمی سازمان محیط زیست تاسف بار است.

 

عبداله

همه دوستان محیط زیستی خسته نباشند.ای کاش یک برآورد سرانگشتی از میزان هزینه احداث این پالایشگاه در این منطقه و تفاوت آن در ایجاد در منطقه دیگر میشد؟ ای کاش برای مسئولین ما درآمدهای حاصل از اکوتوریسم مشخص می شد؟ای کاش هزینه و درآمد اکوتوریسم با هزینه و درآمد پالایشگاه سنجیده می شد؟اگر مسئولین محیط زیست توان بیان میزان درامدهای اکوتوریسمی این مناطق را ندارند جای بسی تاسف است و نماینده محترم تقصیری ندارند.اگر سازمان گردشگری ما هنوز متوجه نیست که خیلی از کشورها از صنعت توریسم به نون و نوایی رسیده اند که نفت که هیچ و هیچ معدنی ندارند جای تاسف است؟اگر ایران ما زون بندی درامدی و استعداد یابی درامدی ندارد جای تاسف است؟اگر دیکتاتوری و رد نظرات کارشناسان وجود دارد جای تاسف است .آنچه طبیعت ایران به ما داده ما با ندانم کاریمان خراب می کنیم جای تعجب است. امیدوارم نگاه منفعلانه اقایان در جذب توریسمتغییر کند و بدانند که می شود اسلامی بود و اکوتوریسم را گسترش داد. موفق و پیروز باشید

 

نفیسه سعادتی

ما 15 روز پیش با آقای مقیمی در لابی مجلس ملاقات داشتیم و در مورد جاده ای که قرار است که از بهشهر به میانکاله برود و درست از محیط آبی حساس جزیره گذر کند گفتیم که این اقدام باعث تخریب محیط زیست میشود و ایشان گفتند مردم "من"ساحل می خواهند.این سازه چه به منظور دسترسی سریع مردم بهشهر به دریا و چه به منظور ابقای مجدد ایشان در دور آینده مجلس اقدامی است پر هزینه و از پیش نیاندیشیده چرا که با تغییرات سطح آب دریای خزر که در همین سالها شاهد آن بوده ایم معلوم نیست که این جاده چه مدت خارج از آب بماند .البته ایشان باکی از این مسئله ندارند چرا که معتقد هستند " تمامی آن چه که در زمین و آسمان وجود دارد برای انسان آفریده شده و بدون انسان تمامی آنچه هست بی ارزش است " هنوز مسئله اول حل نشد که ایشان می خواهند با احداث پالایشگاه در نزدیکی میانکاله اشتغال زایی کنند و صنعت را رشد بدهند ؟؟؟؟!!!!!! البته با دیدگاه صرفاً " انسان محورانه ایشان این طرز تلقی چندان عجیب نیست من به عنوان اعتراض به ایشان گفتم "کاری نکنید که خودم را در میانکاله آتش بزنم "در کمال خونسردی گفتند" خانم حتماً این کار را بکنید" این است دیدگاه عضو فراکسیون محیط زیست مجلس و نماینده 150 هزار نفر جمعیت زحمت کش شهری ایران

 

مژگان جمشیدی

جناب آقای مقیمی، در استرالیا و آمریکا و ایتالیا پالایشگاه را کنار دریا می سازند . بله، اما نه کنار تالاب ! اون هم یه تالاب بین المللی و ذخیره گاه بیوسفری و پناهگاه حیات وحش! تازه مگه تکنولوژِی مورد استفاده شما برای ساخت پالایشگاهها هم مثل تکنولوژِی این کشورهاست که سنگ آمریکا و انگلیس رو به سینه می زنید؟؟!
لابد تکنولوژی شما هم مثل تکنولوژی پالایشگاه تهران و اصفهان و ... است که امروز همه زمین های اطراف و آبهای زیر زمینی را تا شعاع چند کلیومتری محل استقرارشان آلوده کردند . خواهش می کنم نفرمایید که بی خبرید و همچنین چیزی صحت ندارد!!
آقای مقیمی عزیز، این سرمایه 20 میلیارد دلاری که ادعا می کنید جذب کردید کجاست آقا؟ 
نماینده ای که می تونه برای یه پالایشگاه مطالعه نشده و ساخته نشده 20 میلیارد دلار سرمایه جذب کنه چطور نمی تونه 2 میلیون دلار برای ساخت یه کارخانه کمپوست معمولی که معضل چندین و جند ساله بهشهر و ساری و چالوس و رشت و گرگان و همه شهرهای استانهای شمالی است ، سرمایه جذب کنه ؟
بس است این لاف زدن ها ! بس است دیگر. 
به جای این همه حرص جاده و پالایشگاه زدن ، به فکر ایجاد معیشت پایدار برای بهشهری ها با حفظ عرصه های طبیعی باشید.
آقای مقیمی فرمودید در قانون حریم دریا 1 کیلومتر است ! اصلا در کدوم قانون همچنین چیزی گفته شده و اگر گفته شده اصولا برای چه کاری حریم یک کلیومتری تعریف شده ؟!! حریم تالاب برای استقرار صنعت،اون هم صنعت آلاینده ای مثل پالایشگاه رو کارشناسان تعیین می کنند نه نماینده ها !! 
آقای مقیمی ، واقعا جالب است که این روزها هر چی نماینده طبیعت ستیز از علی آباد و چالوس و نوشهر گرفته تا بهشهر همه شدند عضو فراکسیون مثلا محیطزیست! بقرمایید فراکسیون ضد محیط زیست در مجلس تشکیل دادید نه محیطزیست. 
در ضمن اگر شما به عنوان نماینده می توانید از محیط زیست به جرم دفاع از تمامیت یه تالاب و منطقه حفاظت شده تحقیق و تفحص کنید ما هم می توانیم از نماینده های طبیعت ستیز به مدعی العموم شکایت ببریم که نماینده عامه مردم هستند یا عده ای خاص با منافع خاص!!

 

دلسوخته محیط زیست

جانا از دل ما میگویی.
بیش از سه دهه کم لطفی،سخن از مسائلی میشود که لااقل فهمش برایمان سخت است.ضعف ساختار تشکیلاتی،اعتباری،برنامه ای،و....سازمان حفاظت محیط زیست، از دستاوردهای بی نظیرنمایندگان محترم مجلس شورای اسلامیست که البته جای تقدیر و تشکر هم دارد.عدم جذب نیروی متخصص،عدم ارتقائ علمی کارشناسان،افزایش روز افزون تکالیف برنامه ای و...در این فشار مضاعف توسعه،شرایطی را برای سازمان بوجود اورده که فقط میتوان ذکر کرد:اقایان نمایندگان محترم،خود کرده را تدبیر نیست.بجای پاسخ به افکار عمومی وبیان واقعیت های جاری،فرا فکنی چاره کار نیست. خواهش میکنم به فکر چاره باشیم.وضعیت بدتر از مطالبات شهرستانی است.

 

نگار دستگیری

آقای مقیمی 
می گویید مخالفت باید با سخن کارشناسی همراه باشد ، خب آخه شما مگه سخن کارشناسی رو می فهمید ؟ اگر به هزار و یک دلیل می گویند اینجا نباید پالایشگاه زد این یعنی سخن کارشناسی. خب شما نمی خواهید بفهمید . با شما آقایان نماینده باید با چه زبانی سخن گفت تا متوجه شوید آقا جان. 
شما نمیاینده های محترم فقط حرف خودتان و خواسته های خودتان را می فهمید . گویی از بدو ورود به مجلس به تنها چیزی که می اندیشید جاده و پالایشگاه و کارخانه است . مگه این مردم بهداشت و سلامت نمی خواهند . به خاطر حفظ سلامت مردم شبکه فاضلاب شهری را راه اندازی کنید یا کارخانه بازیافت زباله را تاسیس کنید . مگه با بازیافت وفاضلاب نمی شه اشتغال ایجاد کرد؟ حتما باید پالایشگاه باشه؟؟؟

 

حر منصوری (دیده بان میانکاله)

1-   طبق تعریفی که از میانکاله بعنوان یک ذخیره گاه زیست کره 100000 هکتاری وجود دارد 162 هکتاری که در جنوب غربی میانکاله توسط بخش خصوصی برای پالایشگاه از (جنگلبانی )خریداری شده به در 100000 هکتار ذخیره گاه زیست کره میانکاله قرار دارد .در نتیجه بحث در مورد فاصله زیاد میانکاله تا ژالایشگاه منتفی است .

2-   اصرار بر احداث این پالایشگاه در این نقطه به این دلیل است که بخش به اصطلاح خصوصی در حال خرید 518 هکتار زمین موسوم به پلاک 82 از اراضی زاغمرز است که قرار است در آنجا مخازن ذخیره و پتروشیمی راه اندازی شود . دقیقا در جایی که بنده بیشترین رکورد و عکاسی از پرنده های زیستگاه آب شیرین داشته ام و در زمستان کل 518 هکتارمملو از پرنده است . لازم بذکر است اقدامات لازم جهت خریداری زمینها انجام شده و طرفین در حال مذاکره هستند. و زمین فوق فاصله کمی با سایت انتخابی پالایشگاه دارد .

3-   6 میلیار پول برای خرید 162 هکتار زمین سایت پالایشگاه به واگذار کننده(منابع طبیعی )پرداخت شده که پس از شکایت مردم حسین اباد توسط دادگستری بلوکه شده .

4- نمیدونم چرا 4 و 5 نداشت حالا سانسور شده یا چیز دیگری از سبز پرسی ها بپرسید

5- نمیدونم چرا 4 و 5 نداشت حالا سانسور شده یا چیز دیگری از سبز پرسی ها بپرسید                                                                                                                                                                                                                           

6-   در پایان از محیط زیست که خود را مخالف این پروژه و جدا از بحثهای سیاسی میداند و همچنین منابع طبیعی دستور رفع تصرف 162 هکتار را بدهند تا بیش از این نگرانی ها در مورد احداث پالایشگاه ادامه پیدا نکند .

 

 


[ سه شنبه 90/2/6 ] [ 4:48 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 86
کل بازدیدها: 582352