سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

دکتر مهدی ریاحی خرم رئیس سازمان محیط زیست استان همدان و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد همدان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این نکته که وضعیت پراکنش یلوه حنایی برای اولین بار از استان همدان و مناطق غربی ایران گزارش شده، اظهار کرد: این موضوع نشان دهنده گسترده بودن مناطق پراکنش گونه نسبت به تصورات قبلی است .
وی به زیستگاه یلوه حنایی اشاره کرد و گفت: زیستگاه این پرنده در مناطق شمال ایران در بین گیاهان انبوه و مناطق مرطوب و در کشتزارهای غلات است.

یلوه حنایی
وی در خصوص حفاظت این گونه تصریح کرد: گونه یلوه حنایی در گروه پرندگان درشرف تهدید (NT) قرار گرفته و نیازمند برنامه‌های حفاظتی برای جلوگیری از وارد شدن در بخش گونه‌های در حال انقراض است.
وی همچنین با اشاره به این که این پرنده تک زی و منزوی است و مشاهده آن در طبیعت به سختی انجام می‌شود افزود: یلوه حنایی در کشورهای منطقه مدیترانه و کشورهای غربی پراکنش دارد، همچنین پراکنش گونه یلوه حنایی در مناطق شمالی ایران بویژه در استان گیلان است.

 

منبع: خبرگزاری همدان شهر الکترونیک

 

 

مدیر وبلاگ: جهت اطلاعات بیشتر در مورد این پرنده به وبلاک پرندگان ایران رجوع نمایید.  http://www.iranian-bird.blogfa.com/8301.aspx


[ یکشنبه 87/4/9 ] [ 12:29 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 65
کل بازدیدها: 582415