سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

با حضور سران کشورها برگزار می شود: 
اجلاس مهم تغییرات آب و هوایی درنیو یورک 
ایرن - سازمان ملل متحد اجلاس سران در باره تغییرات آب و هوایی را در تاریخ 22 سپتامبر2009 برابر با 31 شهریور ماه جاری درمقر سازمان ملل در نیویورک به ریاست بان کی مون دبیر کل سازمان ملل برگزار می نماید.
گرمایش زمین
به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، هدف از برگزاری این نشست جلب توجه سران کشور ها و دولت ها برای اقدام فوری در باره حل مشکلات اقلیمی و بسیج اراده سیاسی مورد نیاز در بالا ترین سطح به منظور پذیرش تعهد آب و هوایی جهانی با همتی بلند، مناسب، موثر ومنصفانه ای است که در کنفرانس تغییرات آب و هوایی ملل متحد در کپنهاگ در ماه دسامبر مطرح خواهد شد. 
این نشست فرصتی است که رهبران می توانند در باره مسائل اساسی بحث و تبادل نظرنمایند، زمینه های مشترک را یافته و دستورالعمل به مذاکره کنندگان خود برای اجلاس کپنهاگ ارائه دهند. 
بر اساس گزارش هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی، در قرن بیستم سطح زمین 47/0 درجه سانتیگراد گرم شد که این افزایش دما به دلیل افزایش گاز های گلخانه ای بود. بین سال های 1970 لغایت 2004 متصاعد شدن گازهای گلخانه ای تا 70 درصد افزایش داشته است. بر اساس پیش بینی های انجام شده در صورت ادامه انتشار گازهای گلخانه ای به میزان فعلی ودر واقع دو برابر بودن آن نسبت به زمان صنعتی شدن، جهان با افزایش دمایی معادل 2 تا 5/4 درجه سانتیگراد تا سال 2100 رو به رو خواهد شد. 
در حال حاضر درباره اینکه اجتناب از پدیده تغییرات آب و هوایی تقریبا غیر ممکن است، اجماع جهانی وجود دارد و لزوما در هر جا توان تطبیق پذیری باید بهبود یابد و این شامل کشور های دارای در آمد بالا نیز می شود. 
شایان ذکر است اختلال در نظام آب وهوایی موجب سیل های مکرر، خشکسالی و تشدید امواج گرما در سراسر جهان می شود.
سایت ایرن. کد خبری 1143

[ دوشنبه 88/6/30 ] [ 10:35 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 47
بازدید دیروز: 74
کل بازدیدها: 582292