سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

اول میخواستم مطلبی را در مورد این ببر سیبری بنویسم و شرح اتفاق دهم. ولی وقتی در بین خبرگزاریها گشتم مطالب جالبتری دیدم که از کنار هم گذاشتن این مطالب هر عاقلی می تواند نتیجه گیری کند.

پس نتیجه گیری اتفاقات افتاده  به عهده خودتون باشه 

خبرگزاری تابناک:

مرگ ببر روسی در پارک «ارم»، احتمال انتقال بیماری به مردم

این ببرها که پس از 52 سال سوم اردیبهشت ماه سال جاری و علی‌رغم انتقاد برخی کارشناسان داخلی، با تاکید رییس سازمان حفاظت محیط زیست جهت احیای نسل ببر مازندران با موافقت نخست وزیر روسیه علی‌رغم فشارهای رسانه‌ای و گروه‌های مردمی این کشور به ایران آمدند، قرار بود حداکثر یکماه تا آماده شدن زیستگاه خود در میانکاله مازندران، در باغ وحش تهران نگهداری شوند اما...

 

خبرگزاری جام جم:

ایدز یا گوشت خر عامل مرگ ببر وارداتی

 

خبرگزاری آفتاب:

گوشت خر یا ایدز، عامل مرگ ببر وارداتی ایران از روسیه!

سازمان محیط زیست قرار بود از باغ وحش پارک ارم تنها به عنوان یک زیستگاه موقتی یک تا 2 ماهه استفاده کند اما این یک ماه و 2 ماه تبدیل به 4 ماه، 6 ماه و در نهایت 8 ماه شد که بالاخره هم این "ببر نر سیبری" مرد.


خبرگزاری ایرن:

علت مرگ ببر وارداتی سیبری که به منظور احیای ببر مازندران به ایران منتقل شده بود از سوی مدیر باغ وحش پارک ارم تشریح شد.

 

 

خبرگزاری سبز پرس:

 

ببر نر در باغ وحش ارم جان داد

 

معاون سازمان حفاظت محیط زیست درباره مرگ ببر سیبری: در حال بررسی وضعیت ببر دیگر هستیم

 

مدیر باغ وحش ارم: ببر نر به بیماری «ایدز گربه سانان» مبتلا بود

 

هوشنگ ضیایی در گفتگوی اختصاصی با سبزپرس یکی ازاهداف ورود ببر به ایران نجات میانکاله بود

یکی از دو ببر سیبری که 9 ماه قبل وارد ایران شده بود روز گذشته در نهایت ناباوری جان باخت، در عین حال هوشنگ ضیایی مشاور معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست که در زمان ورود ببرها به ایران به نظر می رسید مسئولیت پروژه احیای ببر مازندران را بر عهده داشته، در گفتگو با سبزپرس این موضوع را رد و گفت: من در آن زمان صرفا یک مشاور بودم و بعد از ورود ببرها به ایران دفتر حیات وحش رسما مسئولیت این پروژه را عهده دار شده بود و هیچ وقت هیچ حکمی به عنوان مسئول این پروژه به من داده نشد، تنها بعد از وخیم تر شدن حال ببر نر، 10 روز پیش ابلاغیه ای دریافت کردم که برای معالجه ببر نر هماهنگی های لازم را با کارشناسان داخلی و خارجی انجام دهم. او همچنین می گوید یکی ازاهداف ورود ببر به ایران نجات میانکاله بود،چرا که بهانه خوبی بود تا میانکاله مجددا احیا شود


[ شنبه 89/10/11 ] [ 11:32 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 168
کل بازدیدها: 581910