سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

این چند روزه گذشته اگر در مورد ببر سیبری در حال تحقیق باشید. مطالب جالبی را خواهید خواند که هر مطلب با مطلب دیگر تناقضش از زمین است تا آسمان ولی اتفاق نظری که وجود دارد این است که همه گناه را به گردن کس دیگری می اندازند.

خوب اینجاست که باید فکر کرد که این ببر و شیرها مرده اند یا کشته شده اند یا شهید شده اند؟

شما در جام جم میخونید که :

دکتر هومن ملوک‌پور، جراح دامپزشک و عضو تیم درمان ببر سیبری معتقد است، این شیرها که از 2 ماه قبل علائم بیماری مشمشه، همان عامل مرگ ببر سیبری را داشتند، قابل درمان بودند و تنها سوءمدیریت و بی‌توجهی به حیات وحش در ایران، مسبب این کشتار شده است- 

بعد در خبرگزاری سبز پرس :

 الهامی انتشار این خبر را به «هوشنگ ضیایی» مشاور معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست نسبت داد و مدعی شد که ضیایی قصد شایعه سازی درباره شیرهای باغ وحش را دارد.-

مطلبی جالب نقل از رییس سازمان در اخبار سازمان:

اگر ببرها به میانکاله منتقل می‌شدند ممکن بود زیستگاه نیز آلوده شود بنابراین برخی دامپزشکان از بروز این بیماری ابراز خوشحالی کردند.

در خبرگزاری مستقل محیط زیست به نقل از رییس سازمان محیط زیست نوشته: 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: آن چیزی که به عنوان عارضه جدید (مرگ ببر نر) پیش آمده به دلیل بی توجهی مسئولان پارک ارم و عدم توجه سازمان‌هایی مثل دامپزشکی و در نهایت استفاده از غذای آلوده بوده است. 

و در آخر میتونید نتیجه گیری رییس سازمان محیط زیست را اینگونه بخونید که :

 بنابراین نه تنها روس‌ها بلکه سازمان محیط زیست نیز مسئول نیست. و مسئولان باغ وحش ارم باید فضای مناسب را تأمین کرده و دامپزشکی نیز از سلامت غذا مطمئن می‌شده است. از باغ وحش ارم گله‌مندیم.

اینجاست که واقعا سر در گم می شوم که ای بابا اصلا چرا این ببر را آوردین مگه ما کم مشکل محیط زیستی داشتیم که اینو هم اضافه کردین. کارمون به جای رسیده که روسهایی که دارن از این راه پول در می اورند هم اظهار نگرانی کرده اند.عصبانی شدم!

حالا میشه به دوستانمون بگیم حداقل این ببرها و شیرها را شهید اعلام کنند. شاید کسی فکری به حالشون بکنه و حداقل یه سرپناهی برای توله هاشون درست بکنند.

ولی خدا را شکر سال 2011 محیط زیست ایران که فکر میکردیم حداقل 2 یا 3 ماهی طول بکشه تا اتفاقی بیافته بعد آبرو مون بره را نذاشتن اینطور بشه و هنوز 20 روز نگذشته سوتی رو دادیم و باز هم تو رسانه های دنیا تابلو شدیم.

حالا چندتا سوال برام پیش آمده، که اگر شما کمک کنید بد نیست:

1- واقعا داره چه بلایی سرمون میاد؟

2-تو رو خدا اگر کسی راهکاری داره بگه ممکن اتفاقی افتاد؟

3- راست میگن که آخرت وجود داره و باید هر کی جواب اشتباهات خودش را بده یا؟

 


[ دوشنبه 89/10/27 ] [ 10:3 صبح ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 106
کل بازدیدها: 581751