سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

در صفحات خبرگزاری سبز پرس مثل همیشه در حال نگاه کردن و خواندن مطالب بودم که عکسی از رئیس جمهور توجهم را به خود جلب کرد. مگه چه اتفاقی افتاده که دکتر احمدی نژاد سخنی درباره محیط زیست داشته که سبز پرسی ها آنرا به عنوان خبر آورده اند.

با خواندن تیتر مطلب که نوشته بود:

رییس‌جمهور در "مجمع جهانی تالاب‌ها برای آینده":

صیانت از محیط زیست و اصلاح طبیعت تعهد و میثاق عمومى است

یادم افتاد که چون مجمع جهانی تالاب برای آینده با دعوت از کشورهای عضو کنوانسیون رامسر در 14 و 15 اسفند ماه برگزار شده است پس بایستی رییس جمهور هم سخنرانی داشته باشد، که انقدر مهم شده.
خلاصه بعد از باز کردن صفحه و خواندن مطلبش، سوسوی از امید در تاریکی محیط زیست ایران برایم روشن شد.
که چه عجب بالاخره یکی تو این دولت پیا شد بدونه محیط زیست در حال نابودیه. چون کم کم داشتم باور میکردم که دولت مردان ما یادشون رفته که محیط زیستی هم وجود داره.
ولی متن سخنان دکتر برام جالب و کارشناسانه آمد. چرا که درقسمت های از صحبتهاشون دقیقا همون مشکلاتی را گفته اند که ما و صداها نفر دیگر آن را میگوییم- ولی کسی گوش نمیکنه- که این جای شکر داره که نه بابا حداقل شخص اول مملکت جناب آقای احمدی نژاد این ها رو میفهمه و حتی براش راهکار هم داره. چون متاسفانه برخوردهایی که در این زمینه از طرف دولت صورت گرفته چیز دیگری را بیان میکنه.
خلاصه پیشنهادات رئیس جمهور هم خیلی عاقلانه و کارشناسانه است  بخصوص این جملشون که میگویند:
"جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که هم در طراحی، هم پیگیری ومدیریت و در میزبانی و میهمانی این امر مهم با تمام توان تلاش کند و باید در این ارتباط آنقدر فریاد بزنیم که تمام تریبون‌های مهم و مراکز تصمیم‌گیر دنیا در این ارتباط به اهمیت موضوع واقف شوند."
و چون رییس جمهور ایران جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد این مطلب را اینگونه شفاف بیان میکنند. پس من هم پیروی میکنم و چند مطلب را شفاف میگویم.
اولا: این آمادگی چگونه بوجود میاد؟ چون بالاخره هر کاری یه هزینه و یه متخصصی میخواد و سازمان محیط زیست که  جز بی پول ترین و بی متخصص ترین سازمانهای دولت است. چگونه میتواند این آمادگی را ایجاد کند. اومدیم و بقیه کشورها قبول کردند گفتند بسم الله اونوقت چیکار میخواهید بکنید.
دوما:این که میگویید انقدر فریاد بزنیم تا تریبون ها و مراکز تصمیم گیری بفهمند خیلی عالی و خوب است. ولی میشه بپرسم چرا اونهایی که قبل از این پیشنهاد شما در مورد مسایل محیط زیستی داد و فریاد کارشناسانه و مسئولانه میکردند را "ف ی ل ت ر" - جهت اینکه بلایی سر خودم هم نیاد- کرده اند. مثالی میزنم که نگید ما دنبال مسایل سیاسی هستیم - نه بخدا-. این جناب درویش عزیز و متخصص که طی این سالیان دارز وبلاگی محیط زیستی را به صورت تخصصی اداره میکرد و مسایل و مشکلاتی را که دامنگیر محیط زیست شده را میگفت و حتی راه کار هم میداد، را میشناسید. بنده خدا نمیدونم چی نوشت-ممکن علیه اون سرمایه دارها گه دکتر احمدی نژاد گفته اند نوشته؟ نمیدونم!- که یه بار دیدیم وبلاگ مهار بیابازایی را وقتی باز میکنی این جمله میاد که: "با استناد به قانون جرایم رایانه ای دسترسی به تارنمای فراخوانده شده امکان پذیر نمی باشد."  جای حسرت و اندوه داره.
با این تفاسیر من به عنوان فرد کوچکی از این جامعه بزرگ به رییس جمهور محبوب ایران میگوییم: که جناب دکتر میترسم شما هم در تمام تریبون ها داد بزنید و به سرونوشت مهندس درویش گرفتار شوید. و بیایند و تریبونتون را ببندند.

[ شنبه 89/12/14 ] [ 8:51 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 106
کل بازدیدها: 581739