سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

امروز روز 20 محیط زیست ایران بود. 1390/1/20

رییس سازمان محیط زیست در نخستین نشست خبری خود در سال 90 حاضر شد، و نود محیط زیستی را خود آغاز کرد. امروز روزی سرنوشت ساز برای سال جاری بود، زیرا جناب آقای محمدی زاده در نشست خبری خود برنامه های سال جاری را مطرح کرد برنامه های که در چندین قسمت آنها اولین بار آمده است. مثل:

بررسی پروژه های زیست محیطی کشور در کمتر از یک ماه   و   تاسیس صندوق ملی محیط زیست

جناب آقای مهندس محمدی زاده برنامه های سال آتی خود را با نقد برخی از ارگانها و افزایش بودجه در برخی از معاونت ها و پیگیری مسایلی چون تنفس برای جنگلهای ایران و مسایلی این چنینی مطرح کردند مطالبی که گوش هر شنونده دوستدار محیط زیستی را جلا میدهد و افکارش را پرورش ولی اگر با یک تلنگر طرف را بیدار کنید باز چشمانش سیاهی میبیند. 

سال گذشته سالی ننگ آور برای محیط زیست ایران بود - که خدا از مسببینش نگذرد- ولی امسال ریس سازمان محیط زیست وعده های خیلی زیبا دادن همین پروژه صندوق ملی محیط زیست اگر واقعا به ثمر بنشیند اتفاقات خوش آیندی می افتد که ما امیدواریم. پیشنهاد میکنم از لینک زیر  سخنان ایشان را بخوانید تا ببینم آخر سال چه میشود.

به نقل از خبرگزاری مهر : نابودی 4 میلیون مترمربع از جنگلها/خروج خودروهای فرسوده تا 3سال آینده

واگذاری فعالیتهای نظارتی محیط زیست به بخش خصوصی تا سال 93

همچنین ایشان در جمع خبرنگاران به سوالاتی پیرامون مشکلات محیط زیست پاسخ دادند  سوالاتی چون:

آیا بالاخره ببر مازندران به میانکاله می‌ورد؟

در مورد دریاچه ارومیه چه کاری انجام میدهید؟

که این مطلب را نیز میتونید تو خبرگزاری ایلنا با لینک زیر بخوانید:

به نقل از خبرگزاری کار ایران   : احتمال جایگزینی «سمسکده» به جای «میانکاله» برای احیای ببر مازندران

 خلاصه جناب محمد پور و دوستانشون در سازمان امسال را سالی پربار برای محیط زیست پیش بینی کرده اند ولی خداییش افزایش 600 محیط بانی کار سختیه خداکند از پسش بر بیایید ما هم دعاتون میکنیم.

ولی راستی کاش من اونجا بودم و یه سوال که همیشه ذهنمو به خودش مشغول میکرده را میپرسیدم. و اون اینه که اگر  در آخر سال با فرض اینکه شما در پستتون باقی بودید. و خدای نکرده زبونم لال نتونستین از پس این همه قول های که دادید بر بیایید ناراحت نمیشید ما بگیم چرا قولی را که نمیتونید انجامش بدید را چرا سر سال گفتید.

البته من که چشمم روشنه امسال همه ی اینکارها رو انجام میدیم. ولی خوب اینم یه سواله دیگه چون طی سالهای گذشته مدیرانی بوده اند که گفتند ما اینکار و میکنیم اون کارو میکنیم و بعدش هیچی، رفتند تو یک پست دیگری مشغول شدند. و مدیر بعدی هم که آمد و از ایشون پرسیدند این کار ها چی میشه فرمودند من که قول نداده بودم برید از همونی که قول داده بپرسید.

 راستی آقای محمدی زاده اون وعده 20 میلیون تومانی که به هر مرکز محیط زیستی برای فرهنگ سازی میدید را میشه یکم باز کنید. چون منظورتون از مرکز محیط زیستی همون سازمانهای مردم نهاد اند یا بنگاههای زودبازده اقتصادی؟ چون خداییش این انیجو ما - موسسه حیات سبز سرزمین- شدیدا بحران مالی داره. آخه 5 تا طرح فرهنگسازی تصویب کردیم ولی بودجه ای برای اجرای کردنش نداریم.

 


[ شنبه 90/1/20 ] [ 8:54 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 58
کل بازدیدها: 582458