سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

دو هفته ای می شود که پسر عمه و دوست همیشگی ام به سربازی رفته است.

البته ایشان در سپاه دوره آموزشی خود را میگذراند. که نمیشود به آن سربازی بسیار سخت گفت.

یاد دوران کوتاه خودم در پادگان آموزشی 02 افتادم. که چه برنامه های را انجام دادیم. در اولین روز آموزشی گربه ای که یکی از چشمانش کور شده بود را تیمار کردیم که تا پایان دوره ما، زندگی خوبی را در گوشه حیاط پادگان داشت. و اغلب گوشتهای غذاها سهم اون بود.

نمیخواستم خاطره نویسی کنم ولی تا کلمه سربازی به گوشم میخورد یاد خاطرات هر چند کوتاه می افتم.

مطلبی را معاون مدیریت و منابع انسانی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در حاشیه نشست معاونان منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه دو کشور در جمع خبرنگاران در سمنان در خصوص جذب سرباز بیشتری برای یگان حفاظت خبر داد. و خبرگزاری مهر آنرا با تیتر هزار سرباز برای حفاظت از جنگلها جذب می شوند کار کرده و بقیه خبرگزاری ها نیز به نقل از آن برداشت کرده اند.

البته در گذشته نیز مسایلی اینچنینی مطرح شده بود که میتوانید آنها را از لینکهای زیر بخوانید.

 

جذب سرباز در یگان حفاظت در سال جاری دو برابر می شود 

 

تعداد سربازان امریه محیط زیست افزایش می‌یابد

این اتفاق بسیار خوبی است چرا که بر اساس سخنان مدیر یگان حفاظت آمار نفری آنها بسیار پایین است. که این امر موجب حفاظت بهتر میشود.

ولی در منطقه لشگر در همدان با یکی از محیط بانان قدیمی صحبت میکردیم بحثمان به سربازان محیط بان افتاد. ایشان به نکته ای اشاره کرد که به نظر از ذهن مدیران این قسمت دور  مانده است.

ایشان گفت: خیلی خوب است که تعداد محیط بانان منطقه افزایش یابد ولی به چه منظور، یک سرباز تنها در دوران سربازی خود متعهد است و ما وقتی یک سرباز تازه کار را می آوریم تمام مسیرهای خود و شکار را به او یاد میدهیم چون هر محیط بان یک مسیر خاص دارد . اغلب شکار ها نیز دارای چنین شرایطی اند و سربازی که 2 سال با ما همراه میشود از چند و چون کار ما سر در میاورد و بعدها او میتواند لیدر شکارچیان غیر مجاز شود اگر خود شکارچی نشود.

البته من زیاد با این مطلب موافق نیستم چون شهدای سرباز محیط بانی در سالهای  پیش داشته ایم. و حتی یکی از محیط بانان با ارزشی که در کردستان با او مدتی همراه بودم سربازی عاشق طبیعت بود. ولی با اینحال این نکته مسئله ای است که باید به آن توجه خاص نمود. و برنامه مشخصی را تدوین کرد. چرا که آموزش شخصی که درآینده از وضعیت شغلی او بی خبریم در شغل حساسی چون محیط بانی دارای اثرات سوء در آینده خواهد بود.


[ پنج شنبه 90/2/15 ] [ 6:31 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 106
کل بازدیدها: 581721