سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

دوست نداشتم این مطلب را بنویسم چرا که نگاه های کنجکاو دشمنان به ظاهر دوست خوششان نمی آید ولی خسته شدم از این همه شایعه پراکنی و تناقض گویی و ......

احمدی نژاد طرح محیط  یار را افتتاح کرد و سخنان کاملی را در بحث حفظ محیط زیست ایراد کرد که واقعا برای من تجب آور بود. چرا که من همیشه فکر میکردم دکتر مخلاف سر سخت محیط زیست است و کلا محیط زیست را سدی در برابر اقتصاد می داند.

سخنرانی دکتر را در ایلنا با تیتر ملت ایران باید پرچمدار صیانت از محیط زیست باشد میتونید بخونید.

سوالی که ذهن منو به هم ریخت این است که بالاخره ریس جمهور به نمایندگی از دولت به قانون اساسی پایبند هست یا نه یا کلا قانون را قبول دارد؟  چون خیلی از بی قانونی ها در سیستم دولت اتفاق افتاده که اثرات زیست محیطی آن جبران ناپذیر بوده ولی در ادامه خبر دار نشدیم که آیا مقصران دولتی آن به سزای خود رسیدن یا اینکه با یک جابجای پستی مسئله حل شد.

یک نمونه بارز آن نقض قانونی است که به موجب آن صدور مجوز ساخت پتروشیمی و کارخانه های پالایش نفت و گاز در استانهای کناره خزر که مصوبه مجلس را نیز داشت زیر پا گذاشته شد و جناب دکتر نیز حتی در کلنگ زنی و تایید و بررسی آن نیز دستور اکید دادن که حتی یکی از نمایندگان مجلس پی دستور ریس جمهور در سفرهای استانی پیگیر راه اندازی پالایشگاه میانکاله دربهشت پرندگان ایران را به جد پیگیری میکند.

حالا اگر دکتر احمدی نژاد که از ریاست جمهوری دو سال باقی نمانده چند گام موثر زیست محیطی را معرفی و پیشنهاد میکند و کشورهای دیگر را مقصر آلودگی دنیا میداند و انتظار پرچمداری محیط زیست را از تک به تک ما ایرانیان دارند. پس خودشون چکاری کرده اند؟

 مگر نه این است که ایشان به رای مردم ایران باید پرچمدار باشند پس چرا پرچم مبارزه با آلودگی های زیست محیط و تخریب مناطق و زیست بومها با ارزش فراوان اکولوژیکی را در دست خود نمی گیرند مگر نه این است که محبوبیت ایشان در سفرهای استانی زبان زد کشورهای دنیا شده و حتی آنها نیز دارند به تقلید چنین کای را میکنند پس چرا ایشان از نطقهای دشمن شکن خود جهت حمایت از محیط زیست استفاده نمیکند.

مگر پیگیری حمایت از محیط بانانی که هر روز جانشان را در کف دست میگیرند و با شکارچیان متمولی که بارها آدمهای ذی نفوذ را خریده اند و محیطبان بیچاره را به زندان انداخته و یا حتی کشته اند برای شخص اول مملکت که شعار پرچمداری صیانت از محیط زیست را به ما گوشزد میکند کار سختی است. مگر تجهیز محیط بانی ها و پژوهشگاههای محیط زیست برای پایش و سنجش و حفاظت محیط زیست، طاقت فرساست یا بودجه اش را ندارد.

اینها تناقضاتی می باشد که ذهن مرا به جستجوی حقیقتی وا میدارد که هر چه قدر با آن نزدیکتر میشوم سوالاتم نیز بیشتر میشود.

امیدوارم دکتر احمدی نژاد قبل از ترک پست ریاست جمهوری خود به این سوالات من جواب دهد چرا که متاسفانه در ایران بر خلاف قانون مرسوم است مدیری که میرود بایگانی های کاری و اشتباهات اون نیز پاک میشود.

 


[ شنبه 90/3/28 ] [ 8:32 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 52
بازدید دیروز: 96
کل بازدیدها: 581664