سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

ایمیلی را دریافت کردم که در آن خبر بازداشت اعضای انجمن سبز چیا درج شده بود. پس از بررسی وب سایت انجیو مطلب زیر را در مورد چگونگی بازداشت دوستان دیدم که به شرح زیر می باشد:

روز شنبه مورخ 1390/5/1 سه نفر از اعضای هیئت مدیره انجمن سبز چیا، به نامهای آقایان: شریف باجور، بهروز داروند و محمد ایرج قادری از سوی اداره ی اطلاعات شهرستان مریوان بازداشت شدند.آقای شریف باجور، عضو هیئت مدیره و مسئول کمیته ی مقابله با بحران (این کمیته شامل اطفای حریق جنگل ها و مراتع، سیل و زلزله و بحرانهای مرتبط با اهداف انجمن می باشد) در ساعت 13 روز شنبه جهت پاره ای توضیحات به اداره ی اطلاعات فرا خوانده شد. در ساعت 16 همان روز آقای بهروز داروند، عضو هیئت مدیره و از اعضای کمیتهی حمایت از حیوانات به اداره ی اطلاعات فرا خوانده شد، سپس در ساعت 18 همان روز آقای ایرج قادری، عضو هیئت مدیره، عضو هیئت موسس، از اعضای کمیته ی فرهنگی و عضو هیئت تحریره ی دوهفته نامه ی خبری زیست محیطی چیا، به ادره ی اطلاعات مریوان به همان منظور فرا خوانده شد که متاسفانه تا هنگام تهیه ی این خبر مورخ 1390/5/4 هنوز باز نگشته اند.

با عنایت به:

1- نص صریح اساسنامهی انجمن سبز چیا که اهداف و فعالیت های انجمن صرفا زیست محیطی بوده است.

2-ثبت قانونی انجمن سبز چیا به شماره ثبت 33

3-انتخاب انجمن سبز چیا در سه سال متوالی از سوی استانداری و ادار ه ی کل محیط زیست استان کردستان بهعنوان انجمن برتر استان کردستان.

4-تهیه ی گزارش ماهانه نیروی انتظامی شهرستان مریوان از انجمن سبز چیا.

5-تعامل و مکاتبات مختلف با ادارات دولتی به ویژه ی ارگانهای امنیتی.

6-حضور مستمر در آتشسوزی جنگل های شهرستان های مریوان و سروآباد، آموزش مسائل زیست محیطی روستاییان، پاکسازی دریاچه زریبار، پاکسازی روستاها، درمان کردن حیوانات مختلف آسیب دیده و ...

 

بنابراین انجمن سبز چیا و این سهتن عضو هیئت مدیره از هر گونه اتهامی مبرا می باشند و برای جلوگیری از به وجود آمدن هرگونه بحران، انجمن سبز چیا و خانواده ی این سه نفر، از تاریخ بازداشت آنها به طور مستمر با فرمانداری شهرستان مریوان، نماینده ی مجلس و اداره ی اطلاعات در تماس بوده و خواستار آزادی هر چه سریعتر این سه نفر عضو هیئت مدیره ی خود بوده است.

 

انجمن سبز چیا

چهارم مرداد ماه 1390

 

البته در پی بررسی این خبر از دوستان بر آمده ام که در صورت تایید خبر به سمع و نظر شما می رسانم.

 


[ یکشنبه 90/5/9 ] [ 11:48 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 34
بازدید دیروز: 168
کل بازدیدها: 581920