سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

پیگیر خبرهای اعدام اسدلله محیط بان منطقه دنا بودم که مقاله ای را از خانم مریم خباز به نام تاوان یک اشتباه شتابزده در صفحه جام جم خواندم. که به شرح وقایع و بیان چند نکته پرداخته بود و در انتها نیز درخواستی از خانواده مجتبی داشت. 

متاسفانه در زمینه این اتفاق بعضی اصحاب رسانه آگاه یا نا آگاه نظرات کم و زیاد خود را به نحوی منتشر کردند که بعضی از نوشته ها جو شدیدی را ایجاد کرد که تا حدودی تاثیر بسیار بدی بر خانواده مقتول داشت.

 اما به نظرم خانم خباز با بیان چند نکته قابل درک مطلب خوبی را به نگارش درآورده اند.

ایشان در قسمت آخر مقاله خود با عنوان 

می‌توانید بگویید نه مطلب خود را ادامه میدهد و 

از خانواده مجتبی که درد بزرگی را طی این سالها متحمل شده است تقاضایی دارد. و می نویسد که: 


درکتان می‌کنیم، بخشیدن کار سختی است، دردآور تر از هر تصمیمی، زنده ماندن قاتل و زیر خاک بودن مقتول معادله ناعادلانه‌ای است، حتی اگر نبخشید کسی شماتتان نمی‌کند، می توانید نه بگویید اما همه چشم‌ها به رافت شماست، به بخشیدن مردی خطاکار که دستش به خونی آلوده است. باور کنید یک پدر و مادر و خانواده دیگر مثل شما از این‌که گردن شکسته و صورت کبود شده پسرشان بعد از اعدام را ببینند به همان حالی می‌افتند که شما افتاده‌اید. قبول داریم تصمیم از این سخت‌تر در دنیا وجود ندارد اما چه کنیم تمام امیدمان به نه گفتن شما به قصاص است به مهرورزی به جوانی که برای قتل مجتبی نقشه نکشیده بود، به تصمیمی که می‌تواند درسی برای تمام محیط بانان باشد که یک حافظ طبیعت حق شلیک‌های شتابزده و گرفتن جان مردم را ندارد.

 

ما نیز به مانند دیگر انسانها میخواهیم آنچه را که عدالت از نگاه خانواده مجتبی معنی میدهد صورت پذیرد و درست است که ما از بخشش این خانواده خوشحال میشویم ولی دلیل بر آن نیست که آنها مجبور به این کار باشند اختیار با خودشان خواهد بود. و حق قصاص یا حق گذشت نیز به ارداه خود.


[ جمعه 90/8/27 ] [ 2:23 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 96
کل بازدیدها: 581643