سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محیط زیست همدان - اکوتوریسم
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

کم کم به 13 فروردین ماه نزدیک میشویم. روزی که در تقویم نامش را روز طبعیت گذاشته اند. در حال جستجوی مطالبی بودم که علت اصلی چند سوال همیشگی را پیدا کنم، سوالهایی چون:

چرا روز 13 فروردین را به عنوان روز طبیعت انتخاب کرده اند؟

چرا سبزه گره میزنند و یا چرا سبزه سفره هفت سین را در رودخانه میاندازند؟

مطالب مختلفی را در سایتها خواندم که اغلب آنها برداشتهای شخصی بود و تنها یک مطلب زیر به نظرم کاملتر می آمد:

که با عنوان فلسفه سیزده بدر و روز طبیعت آمده بود و به خوبی شرحی در باره چگونگی این روز بیان کرده بود.

طراح: محمد سوزنچی

اغلب ما ایرانیها در این روز بارو بندیلمان را بر میداریم و هر کس به تناسب وضع زندگیش گوشه ای از این طبیعت را انتخاب میکند و سیزده خود را در آنجا به اتفاق اقوام و دوستان به در می کند.

اما واقعا چه اتفاقی در طی سال های گذشته برای این فرهنگ کهن و بزرگ ما افتاده است. چرا انقدر ما به محیط زیست خود ستم میکنیم، روز آشتی با طبیعت امروزه روز تخریب طبیعت شده است. به کدامین قانون و فرهنگ ما به خود اجازه میدهیم تا  دامان طبیعت را آلوده کنیم.

آنچه که در این نوشته ها گفتم وقایعی بود که هر ساله پیش چشمان ما میگذرد و هر سال بدتر از سال قبل ما شاهد آن هستیم. ولی اینبار ما باید خودمان را تغییر دهیم.

تا به حال ما که اسممان را دوستداران محیط زیست گذاشته ایم مشکلات محیط زیست را از تارنما های خود نوشته ایم و در بعضی از موارد نیز راهکارهایی را پیشنهاد داده ایم.

پس به نظر می رسد 13 فروردین ماه روز طبعیت، زمان خوبی برای بیرون آمدن از این فضای مجازی باشد. چه خوب است همگی ما در این روز نوشته ها و نظراتمان را در فضای واقعی بین خانواده و دوستانمان نشر دهیم، تا آمار بازدیدهای وبلاگ زندگیمان از لینک کردن اقوام و آشنایان لبریز شود که این خود باعث افتخار و غروری در صفحه زندگی سال 1390 مان خواهد بود.

پس بیایید با هم قرار بگذاریم در روز 13 فروردین آنچه را که از محیط زیست خود خبر داریم و برایمان مهم است را با دیگران در میان بگذاریم و نظراتشان را در گوشه ذهن خود یادداشت کنیم. تا از این راه سال 90 را به زیبایی آغاز کرده باشیم.

البه تجربه طرح ساعت زمین را من در یکی از مهمانیهای خانوادگی امتحان کردم و مطلبی را با عنوان « طرح ساعت زمین با هدف محیط زیستی»در برگه A5   نوشتم، و تعدادی از آن کپی زدم و در مهمانی پخش کردم تا حدودی هم جواب سوالات فامیل را دادم و جواب مثبتی که از آن گرفتم این بود که در مهمانی بعدی اغلب فامیل اظهار لطف کردن که آنها را از این طرح با خبر کرده بودم. البته درست است که تاثیر این کار من کوچک بوده ولی به نظرم برای اولین بار بد نبوده و تاثیر خود را تا حدی گذاشته است.

بنا براین در روز 13 فروردین یکی از کارهای اصلی من اعلام وضعیت محیط زیست برای خانواده و اقوامم است و ارائه راهکار و پیشنهاد برای همراه بودن با طبعیت خواهد بود شما چطور؟

 


[ جمعه 90/1/12 ] [ 5:2 عصر ] [ محمد سوزنچی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از سال 84 که در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل شدم، این وبلاگ را ایجاد و در هر بازه زمانی به هر اندازه که توان داشتم مطالبم را در آن می نگاشتم. از پاییز سال 89 با تحولی که در نگرشم به حوزه محیط زیست بوجود آمد. سمت و سوی وبلاگم نیز به مسئله اکوتوریسم تغییر کرد تا در اول بهمن سال 90 عنوان وبلاگم از محیط زیست همدان به محیط زیست همدان -اکوتوریسم تغییر کرد. چرا که تنها صنعت حامی محیط زیست، صنعت اکوتوریسم است. و امیدوارم که این صنعت به عنوان حامی محیط زیست بتواند از مشکلات عمده حیات بکاهد.
امکانات وب


بازدید امروز: 49
بازدید دیروز: 65
کل بازدیدها: 582445